אחרי גור, גם בבעלזא מנסים להגיע להסדר: האם נמצא הפתרון לסוגיית הגיוס?

$(function(){setImageBanner('0df90f05-9bf9-486e-a511-b0e77d9e9bab','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

גורמים בבעלזא המעורים בפרטי השיחות בין נציגי החסידות לבין רשויות הצבא, חושפים כי הייתה הבנה לא כתובה בין הצדדים לקיומו של הסכם, לפיו תמורת גיוס קבוצה של כ-200 צעירים מהחסידות למשטרה, שאר בני החסידות בגיל גיוס, אלפים במספר, יקבלו פטור מגיוס לצה"ל

טיש מוצאי י"ז בתמוז בחצר הקודש בעלזא. צילום: פורום בעלזא פנימי

משרד הביטחון מקיים מגעים מול חסידות בעלזא לגיוס כמאתיים בחורים מהחסידות למשטרה ולצה"ל. על פי גורמים בכירים בחסידות, התמורה המוצעת היא הסכמה לפטור משירות צבאי לשאר אלפי החסידים - כך פורסם היום בגלי צה"ל על ידי העיתונאי יואלי ברים.

אליקים שטארק, מקורבו של האדמו"ר מבעלזא ומבכירי עסקני החסידות, השתתף בשיחות שהתקיימו בחודש האחרון עם דמויות במשרד הביטחון, עם אנשי השר גלנט ועם גורמים מהחטיבה החרדית החדשה בצה"ל. גורמים בכירים בחסידות המעורים בפרטי השיחות חושפים כי הייתה הבנה לא כתובה בין הצדדים לקיומו של הסכם, לפיו תמורת גיוס קבוצת צעירים מהחסידות, שאר בני החסידות בגיל גיוס, אלפים במספר, יקבלו פטור מגיוס לצה"ל.

במשרד הביטחון מאשרים שאכן התקיימו מגעים מול מספר חסידויות, אך קובעים כי לא הוצע לבעלזא הסכם הכולל הסכמה לפטור מגיוס. מנגד, נציגים מהחסידויות המעורים בשיחות טוענים כי לא תהיה הסכמה לגיוס צעירים ללא תמורה ממשית וברורה.

לפני כשבועיים נחשף כי הסכם דומה גובש מול חסידות גור. על פי הדיווחים, ההסכם כלל גיוס של כ-250 צעירים מהחסידות למשטרה, בעוד שאר חברי החסידות בגילאי 18-26 יקבלו פטור משירות בצה"ל. המגעים התנהלו בהובלת הרב אברהם בנימין זילברברג, מקורבו של האדמו"ר מגור. עם זאת, בעקבות הפרסום המוקדם על המגעים מול גור, הם הוכחשו ובוטלו.

במכתב ששיגר מי שניהל את המגעים, הרב אברהם בנימין זילברברג, ומוען אל נציגה הבכיר של גור במערכת הפוליטית, יצחק גולדקנופף, הוא הבהיר: "נדהמתי לשמוע שיש פרסומים שכביכול ניהלתי מגעים עם מאן דהוא מטעם חסידות גור בקשר להתגייסות למשטרה תמורת התגייסות לצבא, דברי הבל ורעות רוח. לידיעה זו אין כל קשר למציאות ומישהו בדא את הדברים האלה מלבו למען מטרה לא ידועה, לא היו שום מגעים בנושא זה ובוודאי שאין כל הסכמה לעצם התגייסות למשטרה ואין כל הסכמה לעסקאות כל שהם. לא היו דברים מעולם".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה