בעקבות הפרסום: גור מפסיקה את המגעים עם צה"ל על גיוס למשטרה

$(function(){setImageBanner('8049efb6-82a6-4744-b53d-36d7acf09883','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55228,'Image','');})

במכתב ששיגר מי שניהל את המגעים, הרב אברהם בנימין זילברברג, וממוען אל נציגה הבכיר של גור במערכת הפוליטית, יצחק גולדקנופף, הוא טוען כי לא היו דברים מעולם. אולם למרות ההכחשה, "ירושלים החרדית" עומד מאחורי הפרסום על המגעים בין גור לצבא ועל ההסכם שגובש. כנראה שמישהו בגור נבהל מהפרסום המוקדם, מה שגרם לפיצוץ המגעים שעמדו כאמור בשלב מתקדם מאוד

הרב אברהם בנימין זילברברג עם האדמו"ר מגור. פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

בעקבות הפרסום הדרמטי הבוקר על המגעים החשאיים שחסידות גור מנהלת עם רשויות הצבא, ועל ההסכם שלפיו מאתיים וחמישים מבני החסידות יתגייסו למשטרה והשאר יקבלו פטור - בגור הפסיקו את המגעים באופן חד צדדי והוציאו הכחשה נדירה לעיתונות בדבר קיומם של מגעים בכלל.

במכתב ששיגר מי שניהל את המגעים, הרב אברהם בנימין זילברברג, וממוען אל נציגה הבכיר של גור במערכת הפוליטית, יצחק גולדקנופף, הוא מבהיר כדלהלן:

"לכבוד שלוחא דרבנן הרב יצחק גולדקנופף, נדהמתי לשמוע שיש פרסומים שכביכול ניהלתי מגעים עם מאן דהוא מטעם חסידות גור בקשר להתגייסות למשטרה תמורת התגייסות לצבא, דברי הבל ורעות רוח.

"לידיעה זו אין כל קשר למציאות ומישהו בדא את הדברים האלה מלבו למען מטרה לא ידועה, לא היו שום מגעים בנושא זה ובוודאי שאין כל הסכמה לעצם התגייסות למשטרה ואין כל הסכמה לעסכאות כל שהם. לא היו דברים מעולם.

"הדבר היחיד שעומד על הפרק הוא להחזיר את ההסדר שהיה נהוג כל השנים שכל מי שתורתו אומנותו פטור מלהתגייס, בלי תנאים ובלי עסקאות.

"העיסוק בנושא זה שייך לממנוים על כך מטעם גדו"י והם עוסקים במסירות נפש להסיר את הגזירה הנוראה ולהחזיר את ההסדר הקודם.

"תחזקנה ידיכם ויד כל העוסקים במלאכת הקודש ויסכר פי דוברי שקר".

המכתב אף הופץ באופן רשמי לאתרי האינטרנט ובקבוצות הוואטסאפ, תחת הכותרת "במענה לפניות כתבים".

מכתב הרב אברהם בנימין זילברברג

למרות ההכחשה, "ירושלים החרדית" עומד מאחורי הפרסום על המגעים בין גור לצבא ועל ההסכם שגובש. כמו שחשפנו, התוכנית של גור היתה להקים כיתות כוננות חמושות בשטיבלאך ברחבי הארץ, ולרשום את חבריהן באופן פורמלי כמשרתים במשטרה. הרעיון צץ וקודם לאחר ההצלחה בהקמת כיתת הכוננות בבית המדרש הגדול של גור בירושלים, והיה מי שחשב שיהיה קל מאוד לשכפל אותו לשאר ערי הארץ. הערים שבהן תוכננה הקמת כיתות כוננות של גור, הן בני ברק, אשדוד, בית שמש, ערד ודימונה.

אולם כנראה שמישהו בגור נבהל מהפרסום המוקדם, מה שגרם לפיצוץ המגעים שעמדו כאמור בשלב מתקדם מאוד. עובדה זאת, בצירוף החשש שהמתווה ייפסל בכל מקרה על ידי היועצת המשפטית לממשלה או בעתירה לבג"ץ, גרמה לגור למזער נזקים, לסגת מיד מהרעיון וליישר קו עם שאר הקהילות החרדיות בארץ.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה