מי מעוניין במלחמת דת? בן גביר רוצה "להקים בית כנסת על הר הבית"

$(function(){setImageBanner('8fed010e-d449-4b7f-9122-e4249b04276f','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

סערה בעקבות הצהרת בן גביר; בש"ס ובליכוד חוששים מפני הסלמה מיותרת, ובעוצמה יהודית ממשיכים להלהיט את הרוחות. השר משה ארבל מזהיר: "חוסר תבונתו של בן גביר עלול לעלות בדמים"

איתמר בן גביר בהר הבית

הר הבית שוב במוקד: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר הבוקר (שני) כי היה מקים בית כנסת בהר הבית, וטען ל"דין שווה בין יהודים למוסלמים" במקום. שר הפנים משה ארבל קרא לראש הממשלה "להעמיד אותו במקום", ובלשכת ראש הממשלה שוב נדרשו להבהיר במהירות ש"אין שינוי בסטטוס-קוו".

דברי בן גביר הגיעו אחרי שאתמול בבוקר תיעדה עצמה קבוצת יהודים כשהיא מתפללת לצד שוטרים שעומדים, משוחחים ולא עושים דבר למנוע זאת מהם - על אף שפעולה זו אינה מותרת על-פי הנהלים במקום. המתפללים השתטחו על הרצפה ושרו גם לצד לוחמת מג"ב שישבה לצידם כשגבה מופנה אליהם.

ארבל הזהיר כי "דבריו חסרי האחריות מעמידים במבחן את הבריתות האסטרטגיות של ישראל עם מדינות מוסלמיות המהוות קואליציה במאבק בציר הרשע האיראני. חוסר תבונתו עלול לעלות בדמים".

בסביבת בן גביר תקפו את שר הפנים: "חנפן השמאל הבלתי נלאה משה ארבל פוזל מיום כניסתו לכנסת לתפקיד שופט עליון. הוא חנפן בלתי נלאה, לשמאל, לערבים, למערכת המשפט, ובמקרה של הר הבית גם לחמאס ולווקף. עצם ההאשמה הקבועה שלו נגד יהודים, מייצרת סיכון ביטחוני. מצביעי ש"ס בחרו ימין וקיבלו את משה מרצ ארבל".

שר החינוך יואב קיש אמר כי "כל שינוי בסטטוס קוו בהר הבית, בדגש על זמן מלחמה, צריך להתבצע במקצועיות בקבינט יחד עם בחינת כל המשמעויות וההשלכות. האמירה חסרת האחריות של השר בן גביר בתקשורת בנושא זה היא פופוליסטית מיותרת וטיפשית".

לאחר תשעה באב, נראה כי חל שינוי בהתנהלות המשטרה בהר הבית בנוגע לתפילת יהודים במקום. במקרים שונים תועדו עשרות יהודים משתחווים בשטח ההר לעיני שוטרים שלא עושים דבר כדי למנוע זאת בניגוד לעבר. העלמת העין מצד המשטרה נעשית בעיקר בחלקו המזרחי של המתחם.

בתשעה באב השנה נרשם שיא בעליית יהודים להר הבית, עם 2,663 אנשים שהגיעו במהלך הצום. 11 מתפללים עוכבו אז על־ידי המשטרה שהודיעה ש"הכללים בהר לא שונו".

במפלגות החרדיות תקפו את בן גביר בחריפות על חוסר אחריותו בעקבות התנהלותו. רבני העיר ירושלים כינו את העולים להר "שוליים קיצוניים", והדגישו את האיסור ההלכתי שבדבר. גורמי ביטחון מזהירים לא מכבר שמדיניות כזו עלולה להצית "מלחמת דת" במזרח התיכון, או להביא להסלמה רבתי במצב הביטחוני במזרח ירושלים וביהודה ושומרון.

בעקבות עלייתו של בן גביר להר הבית ביום תשעה באב, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א שלח מכתב חריף לשר הפנים משה ארבל. במכתבו כתב הרב יוסף: "כבר נודע בשער בת רבים אשר פסקו גדולי הדורות ועמם הרבנים הראשיים לישראל לדורותיהם בדבר חומר איסור העליה להר הבית בזה"ז, ואף שיש המנסים לפרוץ גדר בזה, בטענות שלא לאומיות וכדו', יש למחות בידם בחזקה, כי מלבד חשש איסורי כרת שמכשילים את הרבים, יש בזה גם התגרות מיותרת ולא אחראית באומות העולם".

בעקבות בקשת בכירים בשב"כ, פנה ראש העירייה משה ליאון לבכירי הרבנים בעיר בבקשה שיפנו באופן ישיר לעולם הערבי ויבהירו לו את עמדתם נגד עליית יהודים להר. הרבנים, ביניהם הראשון לציון הרב יצחק יוסף ורב העיר העתיקה הרב אביגדור נבנצל, הקליטו סרטון בו הם מגנים את מעשיו של בן גביר. הסרטון תורגם לערבית והופץ ברחבי העולם הערבי.

משרד החוץ של ירדן הגיב בחריפות ואמר כי "פלישתו של השר למסגד אל-אקצא מהווה צעד פרובוקטיבי והפרה בוטה של הדין הבין-לאומי. המשך ההפרות המתמשכות של המעמד ההיסטורי והמשפטי בירושלים מחייבות גינוי בין-לאומי ושמירה על ההגנה הנדרשת לעם הפלסטיני".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה