פנייה חריגה מהשב"כ: מדוע פרסמו גדולי רבני ירושלים סרטון בערבית? (וידאו)

$(function(){setImageBanner('e017c0d7-fd4f-4332-a0ed-d934699e4dfd','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

הראשון לציון הרב יצחק יוסף, רב העיר העתיקה הרב אביגדור נבנצל, ראש ישיבת חברון הרב דוד כהן, חבר מועצת חכמי התורה הרב שמואל בצלאל והפוסק הרב שמחה רבינוביץ', התייצבו מול המצלמה והעבירו מסר של גינוי לעלייתו של בן גביר להר הבית

סרטון הרבנים נגד העלייה להר הבית

בעקבות עלייתו של השר איתמר בן גביר להר הבית ביום תשעה באב, והתפילה ההמונית שהתקיימה בהר בניגוד לסטטוס קוו – במערכת הביטחון מודאגים מאוד מהסלמה במקום הנפיץ ביותר במזרח התיכון, דווקא בעת הרגישה הזאת.

לבקשת בכירים בשב"כ, פנה ראש העירייה משה ליאון פנה לבכירי הרבנים בעיר, בבקשה שיפנו באופן ישיר לעולם הערבי ויבהירו לו את עמדתם נגד עליית יהודים להר.

וכך התייצבו מול המצלמה הראשון לציון הרב יצחק יוסף, רב העיר העתיקה הרב אביגדור נבנצל, ראש ישיבת חברון הרב דוד כהן, חבר מועצת חכמי התורה הרב שמואל בצלאל והפוסק הרב שמחה רבינוביץ', והעבירו מסר של גינוי למעשיו של בן גביר. לסרטון נוספו כתוביות בערבית, והוא הופץ ברחבי העולם הערבי.

צפו בסרטון:

הרב נבנצל הבהיר כי "כל גדולי הרבנים חתמו לא לעלות להר הבית. זהו איסור חמור להיכנס להר הבית".

הרב יצחק יוסף אמר: "אני קורא לאומות העולם, אל תראו את אותם שרי ממשלה כמי שמייצגים את עם ישראל. הם לא מייצגים את עם ישראל. רוב ככל היהודים בארץ ישראל ובעולם לא עולים להר הבית. בבקשה תפעלו להרגעת הרוחות, כולנו מאמינים באל אחד ורוצים שלום בין העמים, ואסור לתת לשוליים קיצוניים להוביל אותנו".

הרב דוד כהן תקף את העולים להר הבית וכינה אותם בריונים. "יש לנו חיוב מחאה, קרה דבר שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום. הני בריוני כפשוטו שחיללו את המקדש בפרהסיה".

הרב שמואל בצלאל התבטא בנחרצות גם הוא: "רוב פוסקי דורנו גדולי ישראל אוסרים את הדבר הזה, ואין לאף אחד ללכת לעלות להר הבית".

הרב שמחה רבינוביץ' הוסיף גינוי נחרף ורמז על הפוליטיקאים שעולים להר הבית. "זה איסור חד-משמעי שתקף לכולם. בוודאי שאנחנו צריכים לצאת בחובת מחאה על כל אלו שמזלזלים באיסור הזה. יהיו מי שיהיו, כמה גדולים שיהיו וכמה מפורסמים שיהיו".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה