רגעי חרדה ברכבת הקלה: ילדה נלכדה בין דלתות הקרון במהלך הנסיעה | פרסום ראשון
12.03.25 / 14:31
נוסעת מתארת אירוע מסוכן ברכבת הקלה בירושלים: "הייתה פאניקה מטורפת" | צפו בצפיפות

הצפיפות גובה מחיר. העדויות על צפיפות חסרת-תקדים בקרונות הרכבת הקלה בירושלים, הגיעו לשיא בעדותה של אחת הנוסעות, שחוותה את רגעי האימה, כפי שהיא מתארת אותם: "השבוע ביום ראשון (02/03) אחרי שעה 16:00 עליתי בדוידקה לכיוון הצפון. עליתי בקרון האחרון. הייתה צפיפות מטורפת בלי אפשרות לאחיזה בשום מקום".
לדבריה, בתחנת שבטי ישראל עלתה אישה חרדית צעירה עם עגלה וילדה קטנה. "השילוב של צפיפות חריגה וגם בגלל שהילדה לא גבוהה וגם כי ממש לא היה מקום להיכנס, אז ככל הנראה לא שמו לב והדלת נסגרה מהצד של הצירים על הרגל של הילדה."
"הרכבת החלה בנסיעה, האימא שמה לב, התחילה לצרוח, החלה פאניקה מטורפת," היא ממשיכה. "בגלל שהנוסעים היו בדוחק נוראי אז אף אחד לא היה יכול לזוז בשביל לפנות שדה ראייה לטובת הבנה מה מצבה של הילדה. ניסו להתחיל למשוך את הרגל של הילדה. הייתה פאניקה מאוד גדולה. תוך כדי נסיעה, בין המון בני אדם בלי יכולת לזוז ובלי יכולת אחיזה במשהו."
העדה מספרת כי בתוך העגלה היה עוד ילד קטן יותר. "אני הורדתי בלם יד. במקביל הנוסעים ניסו ללחוץ על הרמקול שיחת מצוקה עם הנהג. ניסו ללחוץ עליו אין ספור פעמים וככל הנראה זה לא פעל. החלו לנופף למצלמות בתקווה שהנהג יראה ויעצור להגיש עזרה."
"אחרי הורדת בלם יד הרכבת עצרה חלקיק שנייה והמשיכה לנסוע," היא מתארת. "הסיטואציה הייתה מורכבת עוד יותר בגלל כיווני פתיחת הדלתות של הרכבות. בתחנת שבטי ישראל הדלתות נפתחות לכיוון חריג שלצד הזה הן נפתחות רק בתחנות בודדות."
"הנוסעים כבר היו ברמת סטרס קשה מהמצוקה. תוך כדי שחלק המשיכו למשוך את הרגל של הילדה. הדקות בין התחנה שבטי ישראל לשמעון הצדיק לנוסעים נראו כמו נצח," מתארת העדה.
כשהרכבת הגיעה לתחנת שמעון הצדיק, "אחד הנוסעים רץ לכיוון הנהג עוד קרון וחצי קדימה לקרוא לנהג שיפתח מהר את הדלת. עד שהנהג הגיע הנוסעים הצליחו לחלץ באופן די חזק את רגלה של הילדה מבין הדלתות. תוך כדי הנוסעים גם התקשרו למוקדי חירום."
"הנהג לא הבין מה המהומה. הנוסעים ניסו להסביר לו שהוא התייחס והגיע באיחור. בתגובה, הנהג בא בטענות כלפיהם והנוסעים אמרו שהורידו בלם יד, קראו לו, נופפו במצלמות וכל פעולה אפשרית בתנאים הקשים עדיין עשו מקסימום הנדרש לשעת חירום."
העדה מוסיפה: "בתור נוסעים אין לנ, את הכלים לדעת מה באחריותו של הנהג ומהם כשלים טכניים של רמקולים וכדומה. לא יודעים למה בלם החירום לא באמת עצר את הרכבת ולא גרם לנהג לרדת ולבדוק מה הסיבה שמשכו את הבלם.
"הבעיה הגדולה הייתה שאלו היו הקרונות החדשים. שהייתה צפיפות בלתי אפשרית בגלל תדירות מאוד נמוכה. הקרונות החדשים מסיבה כלשהי בולמים כל שנייה בחוזקה והנוסעים שאין להם מספיק מקומות אחיזה פשוט נעים מצד לצד. במצב כזה לא ניתן לטפל במקרה חירום שכזה."
לדברי העדה, "בסופו של דבר, הנוסעים אמרו לה להגיש תלונה, אבל היא אמרה שזה כל-כך הרבה זמן ובירוקרטיה וכנראה כלום לא יקרה - שהיא תוותר."
---