תוכנית הדגל של העירייה בסכנה: "בלי בנייה גם לחרדים - לא נאשר מגדלים" • פרסום ראשון
28.11.24 / 15:00
חשיפת "ירושלים החרדית": האם התוכנית השאפתנית לקירוי כביש בגין תבוטל? בעקבות דבריה של יו"ר הוועדה המחוזית כי מדיניות המגדלים נועדה לבלום את התחרדות ירושלים ו"לאפשר לתיירות להיכנס לכותל עם גופיות" - הודיעו הנציגים החרדים בוועדה המקומית לתכנון ובנייה כי לא יתמכו בתוכנית הדגל של העירייה, עד לקבלת הבהרות בנושא ושינוי מדיניות האפליה של הציבור החרדי
פרסום ראשון באתר "ירושלים החרדית": בישיבת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שהתקיימה אתמול, נמנע אישורה של תוכנית קירוי בגין - פרויקט דגל של העירייה. התוכנית הורדה מסדר היום לאחר שנציגי דגל התורה ואגודת ישראל, וכן חלק מנציגי ש"ס, הודיעו כי יתנגדו לה בגלל פרשת ה"גופיות בכותל".
ההחלטה להתנגד לתוכנית התקבלה בעקבות הריאיון שהעניקה יו"ר הוועדה המחוזית, שירה תלמי-באבאי, ל'דה מרקר' לפני כשבועיים, בו נחשפה המדיניות העומדת מאחורי תוכניות הבנייה החדשות והשאפתניות בירושלים. בריאיון הבהירה כי מטרת בניית המגדלים היא "לשמור על האיזון הדמוגרפי בעיר" ולבלום את מגמת ההתחרדות שלה, מתוך הנחה שהציבור החרדי יתקשה להתגורר בהם בשל מגבלות השבת והעלויות הגבוהות.
"העיר בנויה שליש-שליש-שליש - חילונים, חרדים וערבים, וצריך לשמור על האיזון הזה", אמרה יו"ר הוועדה המחוזית בריאיון. "אם לא נפעל מהר ונכון, אז גם נשים שמגיעות כתיירות לא יוכלו להיכנס לכותל ולשער יפו עם גופיות".
בעקבות הדברים, התעוררה דרישה ציבורית מנציגי הסיעות החרדיות לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע לתוכניות הבנייה הנרחבות שמקדמת העירייה, מתוך הבנה שריבוי הבנייה באזורים החילוניים אינו מקרי, ומדובר באפליה מכוונת כלפי הציבור החרדי.
נ', תושב רחוב שטראוס, הוא אחד הפעילים שקידם את בלימת תוכנית קירוי בגין. בשיחה עם "ירושלים החרדית" הוא מסביר: "את האפליה הזאת אנחנו חווים על בשרנו כבר כמה שנים. אצלנו בשכונה אנחנו צריכים לירוק דם על כל תוספת קומה, בעוד בשכונות החילוניות מרימים מגדלים של שלושים וארבעים קומות בלי שום בעיות. עכשיו אנחנו מבינים את הסיבה. חברי הוועדה לתכנון ובנייה צריכים להחליט מה יותר חשוב להם, אג'נדת הגופיות בכותל - או המשך תנופת הבנייה בעיר, שכל המגזרים אמורים ליהנות ממנה בשווה".
תוכנית קירוי בגין נחשבת לאחד מפרויקטי הדגל של העירייה, והיא כוללת בניית כ-2,000 יחידות דיור, בתי מלון ושטחי מסחר על גבי קירוי של כביש בגין לאורך 1.7 ק"מ. לאחרונה אף הוחלט להגביה את חמשת המגדלים המתוכננים ל-45 קומות.