צרות עין: ביקורת בתקשורת על "המסוף החדש לחרדים"

$(function(){setImageBanner('bb0a5866-fb7f-4f1f-a44f-11b9739530c1','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

מסוף התחבורה הציבורת החדש "ארזים" שנפתח בשבוע שעבר, אמור להקל משמעותית על עומסי התנועה בעיר. אבל בתקשורת יש מי שלא מרוצים. הסיבה? מי שייהנה אלו בעיקר החרדים

שי שחר, באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים

"איך קרה שבירושלים נבנתה תחנה מרכזית חדשה שמשרתת רק ציבור אחד?" - זוהי הכותרת לכתבה שפורסמה באחד מכלי התקשורת המקומיים, על פתיחת מסוף התחבורה הציבורת החדש "ארזים".

המסוף החדש אמור להקל מאוד על עומסי התחבורה הציבורית בשכונות הצפון בעיר, שהפכו בשנים האחרונות לסוג של גיהינום תחבורתי מתמשך, בגלל פרויקטי הבנייה החדשים ובגלל עבודות הרכבת הקלה. פתיחת המסוף היתה צעד מתבקש להקלה על התושבים הסובלים ואמורה היתה לשמח את כל מי שירושלים ותושביה יקרים לליבו, אבל מתברר שזה לא המצב.

"כחצי מיליארד שקל וקרוב לארבע שנים של עבודה, הושקעו בתחנה מרכזית חדשה שנחנכה בשבוע שעבר בסמוך לרמות", נאמר בכתבה. "לכאורה מדובר בחג של ממש עבור נוסעי התחבורה הציבורית באזור, שעד היום היו צריכים לנסוע חצי שעה ויותר עד לתחנה המרכזית שבכניסה לבירה, כדי לנסוע משם לערים אחרות".

עד כאן הכל טוב ויפה, אבל הכתב מתחיל להתלונן: "כשנכנסים למסוף התחבורה החדש מגלים שבעוד שמהתחנה יוצא קו 404 לבני ברק, 996 ליישוב החרדי רכסים שבצפון ואפילו 546 למושב החרדי קוממיות שבדרום, כדי להגיע לתל אביב או לבאר שבע צריך לנסוע לתחנה המרכזית בכניסה לעיר. הצצה ברשימת הקווים המלאה שפרסמו עיריית ירושלים ומשרד התחבורה מעלה את התהייה הבאה: האם המקום הותאם לצרכיו של הציבור החרדי בעוד שאר תושבי שכונות צפון העיר לא נלקחו בחשבון?"

עוד מספר הכתב, "קווים נוספים שיוצאים מהתחנה החדשה הם בין היתר 859 לטבריה, 982 לצפת, 983 לחצור הגלילית, 952 למגדל העמק ו-997 לקריית אתא - כולם יישובים עם ריכוזים גדולים של אוכלוסייה חרדית. בתחנה החדשה יש גם אוטובוס לחיפה, אבל לא מדובר בקו 940, אלא ב-972 הנוסע ישירות לשכונת הדר החרדית שבחיפה וגם לרמת ויז'ניץ".

מה שלא מצוין בכתבה, זו העובדה הפשוטה שרוב משתמשי התחבורה הציבורית בירושלים הם בני הציבור החרדי, ובשכונות הצפון, שאותן משרת המסוף, הרוב הזה מובהק אף יותר. בנוסף, מצב התחבורה הציבורית בשכונות החרדיות חמור וקשה לאין ערוך מאשר בשכונות החילוניות, בעיקר בגלל הצפיפות והרחובות הצרים שמאפיינים את השכונות הללו.

"כשרואים את רשימת הקווים מבינים את התגובה הנלהבת לפתיחת התחנה של אורי מקלב מיהדות התורה, הנושא בתואר סגן שר לפיתוח ותחבורה חרדית במשרד ראש הממשלה ובמשרד התחבורה", מצוין בכתבה.

תגובתו של מקלב אכן נלהבת, ובצדק גמור: "מדובר בבשורה חשובה לתושבי השכונות, שמנגישה עבורם קווי אוטובוס לתוככי העיר ומקצרת את זמני הנסיעה", אמר סגן השר. "התחבורה בירושלים הכפילה את עצמה בשנים האחרונות והארזים נותן לכך מענה הולם".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה