"הכדור בידיים שלו": הירושלמים מודאגים משביתה בתחבורה הציבורית
29.06.25 / 20:05
משרד התחבורה מתחייב לעמוד מאחורי הנהגים שפעלו תחת אש • מגעים מתקדמים עם משרד האוצר לגיבוש פתרון כולל: "הכדור בידיים של סמוטריץ"

השביתה מתפוגגת? משרד התחבורה הודיע כי יעמוד מאחורי נהגי התחבורה הציבורית ששכרם נפגע במהלך מבצע "עם כלביא", זאת בעקבות פנייה של ההסתדרות הלאומית. גורמי המקצוע במשרד פועלים מול אגף התקציבים במשרד האוצר, והתקיימו מגעים מתקדמים לגיבוש פתרון כולל לסוגיה.
כפי שפרסמנו כאן ב'ירושלים החרדית', איגוד התחבורה בכוח לעובדים הכריז ביום חמישי האחרון (26.6) על סכסוך עבודה בחברות "סופרבוס", "דן בדרום" ו"אלקטרה אפיקים", בעקבות סירוב החברות לשלם לנהגים ולמבקרים את שכרם המלא בחודש יוני. השביתה עלולה להשבית את התחבורה הציבורית בקווים רבים בירושלים, יהודה ושומרון, קווי המטרונית בחיפה וקווים בערי הדרום והעמקים.
במכתב רשמי שנשלח הבוקר (ראשון) ליו"ר ההסתדרות הלאומית, הביע מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, עידן מועלם, הוקרה לפעילותם החיונית של הנהגים בתקופת החירום. מועלם הדגיש כי יש להבטיח את שכרם של הנהגים גם בעתות משבר. בכך למעשה, משרד התחבורה אימץ את עמדת הנהגים במלואה.
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, פנה למשרד האוצר בבקשה לגבש מתווה ייעודי שיבטיח את שכרם של הנהגים, בין אם באמצעות הרחבת מתווה החל"ת ובין אם דרך שיפוי המפעילים. המהלך נעשה ביוזמת ההסתדרות הלאומית ובשיתוף פעולה הדוק עם גורמי המקצוע במשרד.
פעלו תחת אש וביצעו משימות לאומיות
במכתבו ליו״ר ההסתדרות הלאומית כתב עידן מועלם: "גורמי המקצוע החלו לפעול מול אגף התקציבים באוצר לבחינת חלופות שונות לפתרון בעיית שכר הנהגים. אנו רואים חשיבות עליונה לכך ששכרם לא ייפגע. נהגי התחבורה הציבורית הם עובדים חיוניים, שעתיים, שפעלו תחת אש והמשיכו להפעיל את מערך התחבורה הציבורית בכל עת שנדרשו לכך – כולל משימות לאומיות כגון הובלת חיילים, סיוע בפינוי נתב"ג והעברת מחולצים מנמל אשדוד. בשל העסקתם החלקית הם אינם זכאים לחל"ת, ומנגד סובלים מאובדן הכנסה משמעותי".
ההסתדרות: הכדור בידי שר האוצר
יו״ר ההסתדרות הלאומית, יואב שמחי, מסר בתגובה: "לא נאפשר מצב שבו הנהגים – שממשיכים להחזיק את התחבורה הציבורית גם בשעת חירום – ייפגעו כלכלית. בזכות הפעולה המיידית שלנו נרשמה תזוזה משמעותית בממשלה. נמשיך לעקוב עד שהפתרון יתוקצב וייושם במלואו. הכדור נמצא כעת בידיו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. אנו נמשיך לפעול למען זכויות הנהגים, גם בעתות משבר, כדי לוודא שאף אחד מהם לא יישא לבד בנטל".