מפקד חדש למחוז ירושלים: הקצין ששינה את הסטטוס קוו בהר הבית

$(function(){setImageBanner('7ec20cad-91cb-417f-86aa-e3d941e855fa','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

אמיר ארזני הפך לדמות מרכזית בשינוי הסטטוס-קוו בהר הבית (אל-אקצא) במהלך החודשים האחרונים, כשהוא פועל לפי הנחיות השר בן גביר. במסגרת השינויים, המשטרה מאפשרת לעולים להר הבית להתפלל בקול רם, לשיר ולקיים שיעורי תורה

ניצב אמיר ארזני. צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ומפכ"ל המשטרה, דני לוי, הכריזו היום (חמישי) על שורה של מינויים חדשים בצמרת המשטרה. אחד המינויים הבולטים הוא זה של תת-ניצב אמיר ארזני, שמונה למפקד מחוז ירושלים באופן קבוע, לאחר ששימש עד כה בתפקיד זה כממלא מקום. המינוי יוביל את ארזני לעלייה בדרגה לניצב, וההחלטה התקבלה למרות הרגישות הרבה שמלווה את תפקידו.

ארזני הפך לדמות מרכזית בשינוי הסטטוס-קוו בהר הבית (אל-אקצא) במהלך החודשים האחרונים, כשהוא פועל לפי הנחיות השר בן גביר. במסגרת השינויים, המשטרה מאפשרת לעולים להר הבית להתפלל בקול רם, לשיר ולקיים שיעורי תורה – התנהגויות שבעבר נחשבו לעבירות שעלולות להוביל למאסרים ולהרחקות מינהליות מהמתחם. מהלכים אלה, שהתרחשו מאז תשעה באב, עוררו עימותים בשטח וכן גינויים בינלאומיים, והפכו את מינויו של ארזני לרגיש במיוחד.

בשנת 2022, קידומו של ארזני נעצר לאחר פרסום דו"ח נציבות תלונות השוטרים. הדו"ח חשף ממצאים בעייתיים על תפקודו בעת ששימש כקצין המבצעים של מחוז ירושלים. על פי הדו"ח, ארזני "שינה, שלא לומר זייף" חלקים מריאיונות שערך עם שני פרשים שהודחו מתפקידם. לטענת הנציבות, ארזני פעל לשנות את גרסאות השוטרים כדי להצדיק את הדחתם, ואף העביר מכתב אנונימי למפקד המחוז, על אף שידע את זהות הכותב. הדו"ח ציין כי אף שהתנהגותו של ארזני לא הגיעה לכדי עבירה פלילית, נפלו בה פגמים ערכיים חמורים, מה שהוביל לעיכוב בקידומו.

למרות הדו"ח, כחצי שנה מאוחר יותר, החליט השר לביטחון פנים דאז, עמר בר-לב, לקדם את ארזני לראש חטיבת המבצעים בדרגת תת-ניצב, ובכך סלל את דרכו לקידום הנוכחי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה