התשובה המקורית של 'יתד' לבן גביר, והאם 'דגל התורה' תחולל משבר קואליציוני?

$(function(){setImageBanner('61ed153e-c1b4-4a2e-bc7a-a6de2daa6310','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

يمنع منعا باتا صعود اليهود لجبل الهيكل (باحة الأقصى). هذا هو رأي (فتوى) كل رجال الفقه والافتاء اليهود على مر العصور ، وهذا الرأي (الفتوى) لم يتغير ولا يزال ساري المفعول حتى الآن. הבנתם?

העיתון "יתד נאמן" פרסם הבוקר כותרת חריפה המגנה את התנהלותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בנוגע להר הבית. הכותרת, שפורסמה בעמוד הראשי של העיתון, כוללת טקסט בערבית:

"يمنع منعا باتا صعود اليهود لجبل الهيكل (باحة الأقصى). هذا هو رأي (فتوى) كل رجال الفقه والافتاء اليهود على مر العصور ، وهذا الرأي (الفتوى) لم يتغير ولا يزال ساري المفعول حتى الآن."

תרגום: "הדבר ידוע כי לדעת כל פוסקי ההלכה היהודית לכל הדורותיהם אסורה באיסור חמור מאז עליית יהודים להר הבית (המכונה בפי המוסלמים 'רחבת אל אקצא') ודעה זו לא השתנתה והיא קיימת בתוקפה עד היום."

הפרסום מגיע על רקע הצהרותיו האחרונות של בן גביר, שאמר כי היה מקים בית כנסת בהר הבית, וטען ל"דין שווה בין יהודים למוסלמים" במקום.

שער יתד נאמן בערבית

בעקבות עלייתו של בן גביר להר הבית ביום תשעה באב, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א שלח מכתב חריף לשר הפנים משה ארבל. במכתבו כתב הגר"י יוסף: "כבר נודע בשער בת רבים אשר פסקו גדולי הדורות ועמם הרבנים הראשיים לישראל לדורותיהם בדבר חומר איסור העליה להר הבית בזה"ז, ואף שיש המנסים לפרוץ גדר בזה, בטענות שלא לאומיות וכדו', יש למחות בידם בחזקה, כי מלבד חשש איסורי כרת שמכשילים את הרבים, יש בזה גם התגרות מיותרת ולא אחראית באומות העולם".

במפלגת דגל התורה הודיעו אחרי הפרובוקציה הקודמת שיפנו לגדולי הדור כדי לקבל את הנחייתם האם אפשר להמשיך לשבת עם בן גביר בקואליציה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה