רגע האמת הגיע • בחורי ישיבות הוזהרו: התייצבו בלשכת הגיוס מיד או שתיעצרו

$(function(){setImageBanner('db77c32b-5e07-4da6-8179-bc0ddb613c93','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

"ניסו להשיג את הבן שלי בטלפון כמה פעמים מהצבא, אבל הצלחנו להתחמק", סיפר הורה ממקור ברוך ל'ירושלים החרדית'. אתמול קיבלתי אימייל מיחידת 'מיטב' האחראית על הליך הגיוס, עם איום במעצר. הילד מבוהל מאוד ואין לנו מושג מה לעשות". הורים רבים מתלוננים כי הם מוצאים את עצמם לבד במערכה, בלי כתובת ברורה לפנות אליה בקרב העסקנים ובלי סיוע מנציגי היהדות החרדית בכנסת

דובר צה"ל

זה היה צפוי, אבל בכל זאת גורם לבהלה רבה: כחודשיים לאחר שלא נענו לדרישה להתייצב בלשכת הגיוס - מאות בחורי ישיבות קיבלו טלפונים או הודעות דוא"ל מרשויות הצבא, ובהם אזהרה כי אם לא יתייצבו מיד, הם עלולים להיעצר.

הורה חסידי תושב מקור ברוך סיפר ל'ירושלים החרדית': "הבן שלי אפילו עוד לא בן שבע עשרה. הוא קיבל צו גיוס לפני כמה שבועות, וכפי הוראת גדולי הדור התעלמנו מהצו. ניסו להשיג אותו בטלפון כמה פעמים מהצבא, אבל הצלחנו להתחמק. אתמול קיבלתי אימייל מיחידת 'מיטב' האחראית על הליך הגיוס, עם איום במעצר. הילד מבוהל מאוד ואין לנו מושג מה לעשות. תכננו לנסוע כל המשפחה לשהות בחגים בצל הרבי בארצות הברית, וכנראה שלא תהיה לנו ברירה אלא להישאר בארץ כדי שהוא לא ייעצר בנתב"ג".

בהודעת הדוא"ל נכתב: "מלש"ב/ית יקר/ה, בהמשך לפנייתך בנושא אי הגעה לצו ראשון, טרם השלמת את ההליכים לקראת הגיוס, והינך נמצא בפקודת מעצר. עליך להגיע מיידית ללשכת הגיוס על מנת להשלים הליכים. בהצלחה!"

בחורי ישיבות רבים נוספים קיבלו שיחות טלפוניות מיחידת מיטב, ובהם האזהרה היתה ממוקדת יותר: אם לא תגיע ללשכת הגיוס בתוך 48 שעות, תיעצר. על פי החוק, מי שלא מתייצב אחרי שני צווים מקבל התראה שלישית, ואחריה הוא חשוף לעיצומים כלכליים, למעצרים ולעיכוב יציאה מהארץ.

חוסר האונים של מקבלי הצווים גדול מאוד. על פי הוראת גדולי ישראל, הם לא התייצבו אלא התעלמו לחלוטין מהצווים. אולם ברגע האמת, הם מוצאים את עצמם לבד במערכה, בלי כתובת ברורה לפנות אליה בקרב העסקנים ובלי סיוע מנציגי היהדות החרדית בכנסת.

מנהיגי עולם התורה חזרו השבוע על הוראתם שלא לשתף פעולה עם רשויות הצבא. ראש ישיבת סלבודקה הרב משה הלל הירש, אמר כי "אם יעצרו את בחורי הישיבות שקיבלו צווים - אגיע לחזק אותם בתוך הכלא". במכתב גדולי ישראל שפורסם לפני מספר שבועות נאמר: "הערכאות השיפוטיות פתחו במלחמה נגד עולם התורה, ומכריחות את הצבא לשלוח צווי גיוס לבני ישיבות. היננו מכריזים בשער בת רבים כי בשום פנים ואופן אין להתייצב כלל בלשכות הגיוס, והיננו לחזק את אותם בני ישיבות ומשפחותיהם בעמידתם בניסיון, היננו עימכם גיבורי החיל".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מיועדים לשירות ביטחון אשר זומנו לגיוס ולא התייצבו מבצעים עבירה של היעדר מן השירות שלא ברשות, יוכרזו כמשתמטים והם חשופים להליכי אכיפה בהתאם לדין".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה