מה מצא יענקלה קורנבליט בירושלים? (וידאו)

$(function(){setImageBanner('f6415974-2328-4264-9d0f-023f617518f3','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55259,'Image','');})

את דמותו של מי שידוע כ'רקדן הירושלמי' אין כמעט מי שלא מכיר. אך תופתעו לגלות מהי הפינה שאהובה על יענקלה קורנבליט, מי שדמותו מזוהה היום יותר מתמיד עם העיר ירושלים, ועל איזה אתר הוא ממליץ לבקר ולא לוותר * "סיפורים ירושלמים" / פרק 4
 
 

יעקב (יענקלה) קורנבליט, ימין משה. אלבום פרטי

כמה שנים בירושלים?

 

אני היום בן 44, וכמעט בכל שנות חיי גרתי בירושלים – למעט כמה שנים שבהן יצאתי מירושלים לעיר אחרת, אך זו היתה קפיצה קטנה החוצה.  עובדה: לאחר מכן חזרתי שוב אל העיר שאותה אני כה אוהב.

ואכן, דווקא כמי שטייל הרבה בעולם  - הייתי עד כה ב8 מדינות וביניהן ארה"ב ולונדון -  חוויתי לא מעט מקומות שנחשבים מרתקים ומעניינים, אך מניסיון: בעיני אין עיר שיפה כמו ירושלים.

מצד אחד היא סואנת, ומצד שני יש בה שלווה וספטורליה שאין בכל מקום אחר. לא פעם הציעו לי להתגורר במקומות אחרים, אך אני אפילו לא חושב על הרעיון. זה לא עולה אפילו לרגע.  כמי שנולד בירושלים וחי בה, אני לא מסוגל לחשוב על חיים בכל מקום אחר.

 ביהכ זהרי חמה במחנה יהודה. יעקב קורנבליט

ביה"כ האהוב עלי?

בית הכנסת הממוקם ב'הונגרישע הייזער' וכן בית הכנסת 'בעל התניא' העתיק של חב"ד, שאף הוא במאה שערים. אלו בתי כנסת שבהם מפכים חיי תורה ותפילה יותר ממאה שנה, ברצף, ועל אף שהם עתיקים הם נשארים צעירים ותוססים. בעצם, כמו ירושלים בעצמה...

 

 

מקום קסום בירושלים?

 

ה'שטעטלעך' (שכונות) שאחרי שוק מחנה יהודה, מעבר לרח' אגריפס.

רבים ממשיכים משם לגן סאקר ולגן הוורדים שהם אכן אתרים יפים לכשעצמם, אך הם מחמיצים את העיקר: באיזור הזה שבו ממוקמות השכונות בתי ראנד, בתי מוקנטש, שכונת 'כנסת', אפשר להרגיש חיבור מיוחד לעיר. הרחובות האלו נשארו אותנטיים כמו בעבר, וכשהולכים בהם ניתן לחוש שאתם חיים את העבר. פשוט תטיילו שם, תשאפו את האוויר, לא מעבר לכך.

 בתי ראנד. יענקלה קורנבליט

כשתגיעו לירושלים אל תוותרו על:

ביקור בשכונה שבה אני מתגורר: בתי וורשא. כלפי חוץ השכונה נראית אולי ישנה ומוזנחת, כשיהיו כאלו שאפילו ירגישו רתיעה מהמקום. אך אם תגיעו בלי תפיסות ודעות קדומות, תגלו את היופי שלה.

וכמובן, תפילה ב'זכרון משה'. איך אפשר לוותר על סתם תפילת מעריב שם? ואם יתמזל מזלכם, תוכלו שם גם לפגוש את ידידי כאח לי, יענקוש זילברמן האגדי...

 

 נחלאות. יענקלה קורנבליט


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה