העמיד אלפי תלמידים והזדכך בייסורים: ראש ישיבת 'אוצר התורה' הגר"ש רבר זצ"ל

$(function(){setImageBanner('0bcada19-e8d9-4503-afb8-21b2fb075c94','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55228,'Image','');})

בן 74 שנים היה בפטירתו לאחר מחלה קשה. הלווייתו תצא היום (ב') בשעה 13:00 מישיבת 'אוצר התורה' ברחוב חזקיהו שבתאי 23 בשכונת רמות

הרב שמואל רבר. צילום: שוקי לרר

הלילה הגיעה הבשורה הקשה מירושלים על פטירתו של רבי שמואל רבר זצ"ל, ראש ישיבת 'אוצר התורה' בירושלים. הרב רבר, שהיה בן 74 בפטירתו, נפטר לאחר מאבק במחלה קשה, כשהוא מותיר אחריו מורשת של אלפי תלמידים שהעמיד במהלך חייו.

דרכו של הרב רבר החלה בישיבת כפר חסידים, שם התבלט כתלמיד מצטיין והתחבב על רבותיו, במיוחד על המשגיח רבי אליהו לופיאן זצ"ל. לאחר נישואיו, החל את דרכו בהוראה בישיבת 'דעת תורה' בירושלים כר"מ, ובהמשך ייסד את ישיבת 'אוצר התורה' לצעירים בשכונת רמות בירושלים, שם כיהן כראש הישיבה.

הרב רבר נודע בגישתו הייחודית לחינוך, והיה לכתובת מרכזית עבור ראשי ישיבות קטנות שביקשו את עצתו בענייני חינוך והעמדת תלמידים. יחסו האבהי לתלמידיו והצלחתו להאהיב עליהם את לימוד התורה הפכו אותו לדמות מפתח בעולם הישיבות. הוא התמחה במיוחד בהנחלת דרכי הלימוד בעיון לצעירים.

במהלך השנה האחרונה לחייו, כשהיה שרוי במצב רפואי קשה, נישאו תפילות רבות לרפואתו בהיכלי התורה והישיבות. הרב רבר אושפז בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים, שם השיב את נשמתו ליוצרה כשסביבו בני משפחתו.

אף בתקופת מחלתו, לאחר ששוחרר זמנית מבית החולים, הגיע הרב רבר לישיבה במסירות נפש כדי להודות לתלמידיו ולכלל עם ישראל על תפילותיהם. באותה הזדמנות, הדגיש את כוחה של התפילה וחיזק את תלמידיו בחשיבות ההגעה לתפילה בזמן, קדושת בית המדרש ושמירת הסדרים.

רק ביום חמישי האחרון, זכה הרב רבר להשתתף בברית המילה של נכדו, בן לבנו משה רבר, ראש הלשכה של ח"כ יצחק פינדרוס. הברית התקיימה בבית החולים, והרב הגיע אליה במאמץ רב, וזו הייתה השמחה המשפחתית האחרונה בה השתתף.

הרב רבר זכה להותיר אחריו דור ישרים מבורך של בנים, בנות, חתנים וצאצאים ההולכים בדרכו. מסע הלוויה יתקיים היום (שני) בשעה 13:00 בצהריים מישיבת 'אוצר התורה' ברחוב חזקיהו שבתאי 23 בשכונת רמות בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה