קהילת פני מנחם הכריעה במשאל טלפוני: התפילות יתקיימו באהל

$(function(){setImageBanner('3ecf73e4-2223-4a8a-9418-01f3742ae4d5','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55290,'Image','');})

בקהילת הגר"ש אלתר התחבטו בימים האחרונים בשאלה: האם להשקיע חצי מליון ש"ח בהקמת אהל עבור תפילות הימים הנוראים, או להתפלל בבית המדרש בזיו. בתום סקר טלפוני הוכרע: התפילות יתקיימו באהל ענק שיוקם בסמינר הרב לוין

חומש סעודה של ת"ת חשקת התורה במעונו של הגר"ש אלתר. צילום: דבר אמת

התפילות יתקיימו באהל: הנהלת קהילת 'פני מנחם' של הגר"ש אלתר התחבטה בימים האחרונים בשאלה קשה. האם תפילות הימים הנוראים יתקיימו בבית המדרש הקבוע שברח' יוסף זיו, או שיועתקו לאהל ענק שיוקם ברחבת סמינר הרב לוין. בסופו של דבר, הוחלט לקבל את דעת הקהל כשההכרעה תהיה במשאל טלפוני.

הדילמה שבה התחבטה הנהלת הקהילה, עלתה לאור הצפי של מספר המתפללים הגדול שצפוי להשתתף בתפילות הימים הנוראים, זאת לאור הגעת ציבור החסידים מכל רחבי הארץ ומחו"ל. עד כה, התמודדו בקהילה עם פתרונות מאולתרים כמו העתקת עזרת הנשים למקום אחר וכן בניה של סככות בחצר ובמרפסות הבניין הקיים, לצד עידוד של הפעלת מניינים בשטיבלך שבאשדוד, בני ברק ובית שמש. אך הפתרונות לא סיפקו מענה מושלם.

הפתרון שהוצע היה להקים אהל ענק ברחבת סמינר הרב לוין, אם כי מדובר בפתרון שעלותו יקרה מאד והיא עומדת על כחצי מליון ש"ח. בסופו של דבר הוחלט להעלות את השאלה במשאל טלפוני ולאפשר לציבור להכריע.

ההכרעה, כאמור, של הציבור היתה בעד האהל, שיוקם ברחבת סמינר הרב לוין ושם צפויות להתקיים התפילות וכן הארועים השונים כמו שמחת בית השואבה. ואגב, לא מדובר בפעם הראשונה שבה מוסבת רחבת הסמינר לאהל תפילות. רק בקיץ האחרון הוקם במקום אהל ענק ששימש לתפילות ולטישים של האדמו"ר מסטוטשין.

  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה