מלחמה חסרת סיכוי? בבעלזא לא מתייאשים: "נוריד את מחירי השכירות לחגים"

$(function(){setImageBanner('7a09d7c4-378d-4f03-878e-b903997e6963','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55290,'Image','');})

לאחר שהודיעו כי יפעלו להגביל השנה את תעריפי שכירות הדירות לימי החגים בירושלים, אומרים בבעלזא שהם מקווים להביא לשינוי בתחום. האמנם?

קריית בעלזא בירושלים. צילום: Google Maps

מלחמה חסרת סיכוי או מהלך מנצח? שבוע לאחר שבחסידות בעלזא הודיעו על יוזמה במסגרתה הם מבקשים להביא לירידה משמעותית בתעריפי השכירות לימי החגים, ומהקולות העולים מהשטח לא ברור האם המהלך יצליח או שהמלחמה תתברר כחסרת סיכוי מראש. עם זאת, בחסידות לא מרימים ידיים, ושם בטוחים כי המאבק יסתיים בהצלחה.

הרקע למהלך, נזכיר, היא העובדה שבימי החגים ישנם בעלי דירות רבות הממוקמות בקירבה למרכז החסידות בקרית בעלזא. והם משכירים את הדירות במחירים מופקעים שיכולים להגיע לאלפי שקלים לכל יום של חג. בעיר יודעים לספר לנו על בעלי דירות שמשכירים את בתיהם למשך כל ימי החגים כשהם עצמם נודדים לערים אחרות, וזאת תמורת סכום שיכול להגיע לחמש ספרות, בדולרים (אם כי, מדובר בשוק לא צפוי, כפי שהרחבנו).

נושא המחירים היקרים אינו חדש, הוא מהווה נושא לשיחה מזה תקופה ארוכה, ובחסידות הגדולה החליטו להכריז על כך מלחמה. הועד המיוחד שהוקם לטפל בנושא מבקש להגביל את המחירים כאשר שם מבקשים לקדם תקנה במסגרתה חסידים לא ישכרו דירות במחירים שאינם הוגנים. 

למען האמת, לא מדובר במהלך חדש. בחסידות גור היתה קיימת בעבר יוזמה דומה, כשמי שהפעיל אותה היה איש החסד הבני ברקי, הרב מאיר שמעון ויינריך מ'מפעל חסד'. הוא הפעיל בהתנדבות מוקד מתנדבים שקישר בין שוכרי דירות למשכירים אם כי התנאי היה שהמחירים יהיו סבירים. עם זאת, ברבות השנים התעריפים התייקרו והיוזמה דעכה. בחסידות מסבירים כי "המון העם נהנה בלאו הכי מ'אכסניה' שעומדת לרשות כל החסידים, במסגרתה מוצעות ארוחות ולינה במחירים סמליים. מי שמבקש בכל זאת לשכור דירה ויש לו לשלם, שישלם".

אך בבעלזא פני הדברים שונים. שם מוכר וידוע המנהג שלימים הנוראים מגיעות משפחות בהרכב מלא, כך שהוצאה על שכירות דירה מכבידה מאד על התקציב המשפחתי. בחסידות מצביעים היום על ויזניץ, שהצליחה להביא להורדה משמעותית של מחירי הדירות באיזור קריית ויזניץ, וגם זאת באמצעות מהלך דומה. "מה שהצליח בויזניץ בבני ברק אין סיבה שהוא לא יצליח בירושלים", הם אומרים ל'ירושלים החרדית', "ואנו בטוחים שבקרוב יפנימו גם בעלי הדירות בירושלים שהתופעה של השכרת דירה במחיר שהוא מעבר לכל פרופורציה - עברה מן העולם".

האמנם? נעקוב ונראה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה