לאחר שבית הנופש במושב 'אורה' הוכן לייעודו, הודיע האדמו"ר: נשארים בירושלים

$(function(){setImageBanner('bcb8c616-d687-4f82-9321-5e88fb1ec949','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55290,'Image','');})

בית הנופש שהוכן במושב אורה בהשקעה של מאות אלפי שקלים כבר הוכן לייעודו, אך לפתע הודיע האדמו"ר מגור שליט"א כי השנה ישאר בביתו שבירושלים. מה הסיבה?

האדמור מגור. שוקי לרר

ביטול הנופש שהפך לשיחת היום בחסידות גור: בחצר גור נערכו לקראת צאתו לנופש של האדמו"ר, שהיה אמור לנפוש במהלך החודש הקרוב, עד לימי החגים, במושב 'אורה' הסמוך לירושלים. אך אתמול, לפתע, נודע כי התוכנית ירדה מעל הפרק וכי האדמו"ר נשאר בירושלים.

בגור מספרים כי בשנים האחרונות נהג האדמו"ר לנפוש בכל שנה בעונת הקיץ במקומות נופש שונים כמו בצפת (באחוזתו של הנגיד רבי שלום פישר ז"ל בהר כנען) או בשוייץ (בטירה מיוחדת שנשכרה בידי מקורבו, איל ההון הגוראי, ר' שלמה ורדיגר). אל האדמו"ר התלוו בני משפחתו, בניו חתניו ונכדיו, שנהגו אף להתלוות אל האדמו"ר בטיוליו הרגליים אותם נהג לעשות בכל יום.

גם השנה ביקשו בחסידות לאפשר לאדמו"ר לצאת למנוחה, אך בשל סירובו לצאת לחו"ל נפל הפור על מושב אורה שסמוך לירושלים. לאחר עבודה מאומצת נמצא בית שהתאים לייעודו, אך עדיין הוא נדרש לעבור שיפוץ והכשרה כאשר במשך יותר משלושה שבועות שופץ הבית, כשבשיפוץ המאסיבי הושקע סכום של מאות אלפי שקלים. פרט לכך, נטלו חלק בעבודה קבוצת חסידים, אנשי מקצוע וקבלנים, שראו לעצמם לזכות לסייע למנוחתו של האדמו"ר.

אך לאחר שהמלאכה הושלמה, נודעה לפתע הבשורה המאכזבת: האדמו"ר החליט להישאר בביתו שבירושלים. לבני ביתו נימק האדמו"ר שאדרבא, בימים אלו שבהם מתאבלים אנו על החורבן ראוי להיות בקירבת מקום להר הבית, מקום שמשם תתחיל הגאולה העתידה. פרט לכך, הוסיף כי גם בשל המצב הבטחוני המתוח וחהשש מפני מתקפה איראנית, בטוח יותר לשהות בביתו שממוקם במרכז העולמי של חסידי גור בירושלים, שם עומדת לרשות האדמו"ר ובני משפחתו קומת ענק שהוכשרה לשמש כמקלט. 

ההחלטה על ביטול החופשה הולידה חרושת של שמועות בגור, אך תהא הסיבה אשר תהא - ככל הנראה האדמו"ר ישאר בירושלים. עם זאת, בחסידות עדיין מקווים כי יתכן ולאחר תשעה באב החלטתו של האדמו"ר תשתנה. "אין זה סוד כי האדמו"ר זקוק למנוחה", אומר ל'ירושלים החרדית' אחד מבכירי חצר גור, "ואנו מקווים כי לאחר תשעת הימים כשנקווה כי גם המצב הבטחוני יתבהר, תשתנה ההחלטה והאדמו"ר יצא לנופש, גם אם קצר, בדירת הנופש שאכן הוכשרה ונכון לעכשיו היא עדיין עומדת לרשותו של האדמו"ר".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה