הגר"ש אלתר לבחורי הישיבות: "לא חייבים 'למצוץ' את בין הזמנים. אפשר לוותר על האטקרציות"

$(function(){setImageBanner('3d77f161-57b9-4015-9ac6-c7c7b60dbe4b','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55290,'Image','');})

בשיחה שנאמרה לבחורי הישיבות החסידיות בביתר עילית התייחס ראש הישיבה למצב, ואמר כי "יש לשאת בעול עם חבירו. בזמן כזה שבו הורים לא ישנים בלילה ותושבים נעקרו מבתיהם, אין זה ראוי 'למצוץ את בין הזמנים'. אפשר לוותר" * צפו

הגרש אלתר בכנס. דבר אמת

"הקב"ה מזעזע את העולם, אין מה לפחד אך צריך לדעת כיצד להתנהג לעת הזו": השבוע נערך כנס מיוחד 'בני עליה' לבחורי הישיבות החסידיות, מסיימי ישיבות קטנות העולים לישיבות הגדולות. את הכנס, שנערך תחת הכותרת 'כיצד גדלים בני עליה', יזמה עיריית ביתר עילית כאשר ראש הישיבה הגר"ש אלתר שליט"א הוזמן לשאת בו את הנאום המרכזי.

בשיחה, שבה התייחס ראש הישיבה לשאלות שנשלחו אליו בידי הבחורים קודם לכן, התייחס ראש הישיבה ל"שאלה אחת שהיא בעצם שתי שאלות נפרדות". הבחורים ביקשו התייחסות למצב, והוא השיב כי ראשית, "יש לדעת שהקב"ה מזעזע את העולם, בשבילנו. תחילה היתה הקורונה, לאחר מכן המלחמות, וכל זאת בכדי שנשאל 'איפה אבא' כדברי המדרש".

לגופה של שאלה, התייחס ראש הישיבה להתנהגות הנדרשת לעת הזו מצד בחורי הישיבות, שאף אם עליהם לצאת לבין הזמנים בכדי להחליף כח, אך אסור לשכוח שאנו נמצאים בעת מלחמה. "בזמן כזה עלינו לקיים בעצמנו 'נושא בעול עם חבירו'. אסור לשכוח שהורים שילדיהם בחזית לא ישנים בלילה, וכי אלפי תושבים נעקרו מבתיהם והם נמצאים מחוץ לביתם במשך חודשים ארוכים. אנו נרגיש מעט בתשעה באב מה שעובר עליהם".

ולכן, אמר, "אין זה ראוי 'למצוץ את בין הזמנים' עד הסוף. גם אם בהחלט שיש לצאת להתאוורר ולהחליף כח, אך על האטרקציות אפשר לוותר". 

ל'חדשות ירושלים החרדית' נמסר כי אכן בהתאם להוראתו של ראש הישיבה, בוטלו הטיולים שתוכננו לבחורי הקהילה בימי 'בין הזמנים'.

צפו בדברים המאלפים המובאים באדיבות מכון 'דבר אמת', להפצת תורתו של ראש הישיבה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה