בזכות בבציק: תלמידי גור חזרו לישיבות

$(function(){setImageBanner('4ab639fa-9b78-42c2-a1e2-4ef8d5ee4f89','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55290,'Image','');})

לאחר שהבוקר הודיעו בחסידות גור כי פתיחת הזמן שתוכננה להיום תידחה בשל המתיחות בצפון, כעת הועברה ההוראה כי הזמן יפתח היום, טרם השקיעה. ואיך בבצ'יק קשור להוראה?

האדמור מגור. שוקי לרר

בהוראת רמ"ט השר - חוזרים לישיבות: לאחר שהבוקר הודיעו בחסידות גור כי פתיחת זמן אלול, שתוכננה להיום, תידחה בשל הארועים בצפון, כעת הועברה בגור ההוראה על פתיחת ה'זמן' כבר היום, עוד בטרם תחול ה'שקיעה'. לאור ההוראה שהועברה במהירות האור, בשעה זו נראים אלפי בחורי גור כשהם צובאים על התחנות ועושים את דרכם לישיבות הפזורות בכל רחבי הארץ.

היום בבוקר, מיד לכשנודע על הארועים בצפון, הועברה הודעה טלפונית מטעם וועדת החינוך האחראית על ישיבות גור, לפיה פתיחת הזמן שתוכננה להיום - תידחה עד להודעה חדשה. במקביל, נודע כי האדמו"ר מגור שליט"א השוהה בחופשה במושב אורה שליד ירושלים, קטע את חופשתו והוא שב לביתו שבמרכז העולמי של חסידי גור ברח' ירמיהו,  שם עומד לרשותו מקלט ענק ורחב ידיים.

הודעה נוספת שפורסמה הבוקר נוגעת לתושבי הקריה החסידית בחצור הגלילית, שהצטוו בידי הרב אברהם בנימין זילברברג, מקורבו של האדמו"ר, לעזוב מיידית את הקריה כשהוא מנמק כי "מדובר במקום סכנה, והדר במקום סכנה מנכין לו מזכויותיו". יצויין כי שתי הישיבות שפעלו בחצור, הישיבה הקטנה והגדולה 'שפתי צדיק', עברו זה מכבר לירושלים בשל המצב.

אך עתה, בשעות אחה"צ, חלה התפתחות דרמטית. בגור מספרים כי בנו של האדמו"ר, הרב נחמיה אלתר ראש ישיבת 'חנצינסקי', התקשר למוטי בבצ'יק, רמ"ט שר השיכון והאיש הכל יכול במערכת הפוליטית, בעודו בישיבת הממשלה. הרב אלתר ביקש לשמוע האם ל]אור הנתונים שבידיו ישנו סיכון להתחיל את ה'זמן' היום, ושמע ממנו שאין כל חשש. בעקבות העדכון, התקבלה ההחלטה על פתיחת הזמן היום, יום א', עוד לפני השקיעה.

עם זאת, על אף שה'זמן' יחל בגור כמתוכנן (לאחר שבוע בלבד שבו היו הבחורים במסגרת של 'בין הזמנים') בגור לא שבים עדיין לשגרה, והאדמו"ר לא ישוב לבית הנופש שנשכר עבורו במושב אורה אלא ישאר בירושלים. גם ההוראה לתושבי חצור נותרה בשלב זה בעינה. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה