"אשרי ההורים שגידלו בן כזה": הגר"ש אלתר ניחם את הוריו של אורי דנינו הי"ד • תיעוד מרגש

$(function(){setImageBanner('90486e35-a920-4940-bf1a-04729c63bade','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55290,'Image','');})

בבית משפחת דנינו הירושלמית, שישבה השבוע ה'שבעה' על הבן אורי הי"ד שנרצח במנהרה בעזה קרוב לאחד עשר חודשים אחרי שנחטף לשם, הופיע אורח לא שגרתי שבא לנחם: ראש הישיבה מגור הגר"ש אלתר שליט"א. במשך דקות ארוכות הוא השמיע דברי חיזוק וניחומים, ושמע מהאב ומהאחים השכולים על גבורתו של אורי הי"ד שמסר את נפשו כדי להציל את חבריו מן הטבח. צפו בתיעוד המרטיט

הגר"ש אלתר מנחם את בני משפחת דנינו. צילום: דבר אמת

כוחה של מסירות נפש: ראש הישיבה מגור, הגר"ש אלתר שליט"א, ניחם בשבוע שעבר את ר' אלחנן דנינו שיחי', אביו של הק' אורי דנינו הי"ד שנחטף והוחזק במשך קרוב לשנה בידי מחבלי החמאס ימ"ש, והוא נרצח באכזריות יחד עם עוד חמשה חטופים רגע לפני שהמנהרה בה הוחזקו בתנאים קשים התגלתה בידי כוחות צה"ל.

ראש הישיבה, שהאב השכול נפגש עמו מספר פעמים במהלך השנה האחרונה, הגיע לנחם את המשפחה האבלה טרם יציאתו לגאורגיה, שם נערך כנס לטובת מוסדות 'פני מנחם'. בדבריו אמר כי "גם היסורים הללו, היסורים והכאב של ההמתנה חסרת התוחלת, 'תוחלת ממושכה מחלת לב', נגזרו משמים".

האב, ר' אלחנן, הציג בפני ראש הישיבה את תמונת בנו שנתפרה בבטנת חליפתו והיתה צמודה במשך כל הימים הארוכים הללו לליבו, כשהוא אומר לראש הישיבה 'כמה פעמים ראה ראש הישיבה את התמונה הזו', והגר"ש השיב: התמונה האמיתית חקוקה בתוך הלב. עד הנשימה האחרונה זוכרים את הבן, את החיוכים שלו...

ראש הישיבה נשמע כשהוא משתנק בבכי מספר פעמים במהלך השיחה. הוא מחזק את אחיו של הנרצח ואומר לו: 'ברוך גוזר ומקיים. אותו 'בוס' שאנו עובדים אותו, הוא זה שגזר את הגזירה והוא נותן לנו את הכוחות להמשיך הלאה".

בתוך הדברים מזכיר האב השכול את הדברים ששמעו מראש הישיבה, כאשר הגיעו אליו בימי החנוכה. ראש הישיבה מרעיף על האבלים דברי ניחומים ואומר להם כי "הכח הזה, שבו אדם פשוט, לא רבי ולא צדיק, מוכן למסור נפש עבור אחרים כשהוא אומר 'הנני' וחוזר לתופת במטרה להציל יהודים, זה מה שמגן עלינו בימים אלו".

צפו בניחום המלא המוגש באדיבות מכון 'דבר אמת' להפצת אור תורת ראש הישיבה מגור שליט"א.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה