השכונה של "הירושלמים העשירים" תקועה ללא אוטובוסים



למרות ההתאכלסות המהירה, תושבי השכונה החדשה נותרו ללא פתרון תחבורתי • משרד התחבורה והעירייה מעבירים אחריות בעוד ילדי השכונה מסתכנים יומיום בדרכם לבית הספר

"לעשירים אין צורך באוטובוסים" - אקסיומה זו, אולי נכונה באשר למבוגרים המבוססים, שנעים ברכבים הפרטיים, אך עדיין ילדיהם זקוקים לתחבורה ציבורית כדי להגיע הביתה או לצאת מהשכונה. וזו בדיוק הבעיה של שכונת "מורדות ארנונה" החדשה בירושלים, הנמצאת בסמוך לקיבוץ רמת רחל.
השכונה היוקרתית הולכת ומתאכלסת בקצב מהיר בחודשים האחרונים, עשרות בניינים חדשים עתידים לאכלס אלפי תושבים, ביניהם משפחות עם ילדים קטנים ובני נוער רבים, אך השכונה תוכננה ללא מענה הולם לתחבורה ציבורית.

אחד הרחובות בשכונה. הילדים נאלצים לחזור בחושך, צילום: לידור סולטן

מבוכת התחבורה הציבורית

על פי הפרסום של לידור סולטן ב'ישראל היום', התושבים מתמודדים עם בעיה מורכבת: השכונה כוללת כניסה ויציאה אחת בלבד, והתחנה הקרובה ביותר נמצאת במרחק של יותר מעשרים דקות הליכה מחלק מהתושבים. תחנה זו משרתת קו מעגלי בודד (512) שעובר אחת ל-20 דקות בלבד.

"אני והילדים עברנו להתגורר בשכונה לפני חודשיים", מציינת שני, תושבת השכונה. "הילד הגדול שלי לומד בשכונת מלחה. תחנת האוטובוס הקרובה ביותר אליו נמצאת במרחק רבע שעה הליכה מאיתנו. המדרכות מלאות בקרשים, ברזלים, פועלים וחומרי בניין זרוקים. הילד שלי נאלץ לצעוד במסלול מכשולים של ממש, כשלפעמים הוא נאלץ לצעוד על הכביש בין כלי הרכב".

הכיכר בכניסה לשכונה. הילדים נאלצים לחזור ברגל . צילום: לידור סולטן

האשמות הדדיות

התושבים פנו לרשות הארצית לתחבורה ציבורית בבקשה לפתרון זמני, אך קיבלו תשובה מתחמקת. הרשות טענה כי "הכביש החדש בשכונה אינו מאפשר מעבר של קו תחבורה ציבורית סדיר וטרם הוסדרו תחנות ברחוב".

עיריית ירושלים מעבירה אחריות למשרד התחבורה: "התכניות להפעלת תחבורה ציבורית נמצאות באחריות משרד התחבורה", נמסר מהעירייה. "הצפי לפתיחת כלל הציר לתנועה עומד על כארבעה חודשים".

משרד התחבורה מצידו מחזיר את האחריות לעירייה: "בשלב זה, בשל העובדה שהכבישים החדשים בשכונה לא מתאימים למעבר סדיר של אוטובוסים, לא ניתן להפעיל תחבורה ציבורית ברחובות שנבנים ומתאכלסים בימים אלו", נמסר מהמשרד.

התחנה הבודדת מחוץ לשכונה. צילום: לידור סולטן

מי אחראי על גורל הילדים?

בירור העלה כי "הגורמים המורשים" הם חברת מוריה והנהלת הפרויקט. חברת מוריה היא זרוע הביצוע של עיריית ירושלים ושל משרד התחבורה, ובסמכותה לתת אישור להפעיל תחבורה ציבורית בשכונה החדשה.

"מדובר בסכנת חיים, פשוטו כמשמעו", מוסיפה שני. "הילד שלי מתלונן על המרחק, הוא חוזר הביתה בכל יום ומעיד שהוא מרגיש לא בטוח ולא מוגן. אני מבקשת שתהיה הסדרה של העניין הזה. מדובר בעניין בסיסי, לא רחוק היום שאחד הילדים ייפגע בשל הרשלנות".

בזמן שעיריית ירושלים משקיעה משאבים רבים בעידוד השימוש בתחבורה ציבורית, תושבי מורדות ארנונה נאלצים להסתמך על מוניות או רכב פרטי בלבד.

"עשירים" - כבר אמרנו?

להצטרפות לקבוצות ועדכוני "ירושלים החרדית" בוואטסאפ לחצו כאן

מעוניינים להגיב? לדווח? צרו איתנו קשר במייל האדום [email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה