מפתיע: ישראל שוקלת להחליף ספק לקרונות הרכבת הקלה בירושלים | זהו הספק ש"טורף את הקרונות"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c0528e8d-05ff-4965-a0d5-04581b3f17c4','/dyncontent/2025/4/11/8cb6e44a-0c4e-487f-ad2e-795e1e43da48.jpg',19371,'כתבה כנפי',525,78,true,55066,'Image','');},15],[function() {setImage('c0528e8d-05ff-4965-a0d5-04581b3f17c4','\u003ciframe src=\u0027https://huji-haredi.org/banners/110225-300x100/\u0027 width=\u0027525px\u0027 height=\u002778px\u0027 style=\u0027overflow:hidden\u0027 scrolling=\u0027no\u0027 seamless=\u0027seamless\u0027\u003e\u003c/iframe\u003e\u003ca href=\u0027/Website/BannerClick?id=19244\u0026AreaId=55066\u0027 rel=\u0027nofollow\u0027 style=\u0027width:525px;height:78px\u0027 class=\u0027iframe_cover\u0027 target=\u0027_blank\u0027\u003e\u003c/a\u003e',true);},15]]);})

ישראל נמצאת בישורת האחרונה לרכישת קרונות חדשים לקו הכחול, אך התערבות של יונדאי הקוריאנית עשויה לשנות את התמונה

אילוסטרציה shutterstock

"באה הרכבת"? רכישת קרונות חדשים לרכבת הקלה בירושלים הופכת לזירת התגוששות בינלאומית. בחודשים האחרונים ניהלה ישראל מגעים מתקדמים עם החברה הסינית CRRC, אך ברגע האחרון נכנסה לתמונה חברת יונדאי הקוריאנית שעשויה לטרוף את הקלפים.

המדינה מתכננת להרחיב משמעותית את מערך הרכבת הקלה בירושלים, הן בהוספת קווים והן בהגברת תדירות הנסיעות. לצורך כך, נדרשת רכישת קרונות חדשים בעלות של למעלה ממיליארד שקלים, כאשר עד לאחרונה נראה כי העסקה עם החברה הסינית CRRC קרובה לסיום.

אולם לפי פרסום באתר "דה-מרקר", התמונה עשויה להשתנות. בכיר בחברת יונדאי הקוריאנית פנה ישירות לפרופסור אבי שמחון, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, והציע חלופה. "יהיה לנו לכבוד לתרום לחזון העתידי הזה. כדי להפגין את המסירות שלנו, כבר הקצנו מקום לפרויקט הרכבת הקלה בירושלים בקו הייצור שלנו, ונוכל לעמוד בלוח הזמנים", כך לפי הדיווח.

$(function(){setImageBanner('98e3c2ba-fe81-40b9-842a-cafd2fb7210a','/dyncontent/2025/4/11/8cb6e44a-0c4e-487f-ad2e-795e1e43da48.jpg',19371,'כתבה כנפי',510,80,false,55190,'Image','');})

מקורות המעורבים בפרויקט מסרו כי זו אינה הפנייה היחידה בעניין, וכי נעשו פניות נוספות לגורמים מקצועיים ופוליטיים במטרה להשפיע על ההחלטה, זאת למרות שלכאורה כבר התקבלה החלטה לרכוש את הקרונות מהחברה הסינית.

התפתחות זו מתרחשת על רקע החרפת מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין, כאשר רק בשבוע שעבר הטיל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מכסים חדשים על ייבוא סחורות סיניות לארה"ב ולמדינות נוספות.

בינתיים, פרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים צפוי להיפתח רק במהלך 2030, ונראה כי הוא כבר נתקל בעיכובים משמעותיים. מעבר לקשיים בעבודות התשתית, נוספה לאחרונה דרישה מצד המשטרה להקצאת כ-150 מיליון שקלים נוספים לצורך הבטחת הפרויקט והסדרי תנועה מיוחדים.

כך או כך, רבבות המשתמשים ברכבת הקלה, תוהים: האם הקרונות החדשים יהיו לפחות מרווחים קצת יותר מהקרונות החדשים של הקו האדום?

להצטרפות לקבוצות ועדכוני "ירושלים החרדית" בוואטסאפ לחצו כאן

מעוניינים להגיב? לדווח? צרו איתנו קשר במייל האדום [email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה