תעלומה בירושלים: מי תלה את הפשקווילים ש"משבחים" את הקצין הבכיר?

$(function(){setImageBanner('02ab937c-917b-4b1e-b77e-c029683ec29a','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

במודעות ענק שפוזרו בעיר נכתב כי "עולם התורה מודה מקרב הלב לר' שייב טייב שליט"א, אשר במסירות ואהבת התורה התגייס לסייע לתלמידי הישיבות בביטול צווי הגיוס". על החתום: "אברכי הכוללים ותלמידי הישיבות"

ברחובות ירושלים נתלו היום מודעות ענק, ובהן שבחים לתת-אלוף שי טייב, ראש חטיבת חטיבת תכנון ומנהל כח האדם בצה"ל ומי שאחראי בפועל על גיוס החרדים.

במודעות נכתב כי "עולם התורה מודה מקרב הלב לר' שייב טייב שליט"א, אשר במסירות ואהבת התורה התגייס לסייע לתלמידי הישיבות בביטול צווי הגיוס". על החתום: "אברכי הכוללים ותלמידי הישיבות".

מודעות התודה לשי טייב. פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

לא ברור מי אחראי לתליית המודעות הללו. אולם נראה שהן סוג של תעמולה ב"הפוך על הפוך". ח"כ חרדי בכיר מפנה אצבע מאשימה אל ארגוני השמאל המנהלים קמפיין בעד גיוס החרדים, וטוען כי הם אלו שתלו את המודעות כפרובוקציה, כדי לגרום לזעם חילוני על הקצין הבכיר המנסה לפעול ברגישות בנושא הטעון כל כך.

ביום שלישי השבוע פורסם בגל"צ כי טייב הבטיח לגורמים בהנהגה החרדית כי הוא יסייע בביטול צווי גיוס למי שיוגדרו על ידם אברכים או תלמידי ישיבה, בניגוד להנחיה של היעוץ המשפטי לפיה אין לברור בין מי שהוא תלמיד ישיבה לבין מי שאינו לומד. הכתב שחשף את ההבטחה, יובל שגב, הסביר כי "מתן מנדט כזה לגורמים פוליטיים או רבניים, עשוי לאפשר גם מקורביזם כמובן".

תגובת דובר צה״ל: "כל מיועד לשירות ביטחון שקיבל זימון לביצוע תהליכי צו ראשון נדרש לעשות זאת עפ"י חוק, ולא ניתנות הבטחות לביטול צווים. ככל שיתקבלו בקשות על-ידי הפרט, הן ייבחנו לגופן ובהתאם לכללים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה