שעות של מאבק: שריפה אדירה הוצתה על ידי פלסטינים בהרי ירושלים (וידאו)

$(function(){setImageBanner('602baa6f-18c4-4bc2-b4c2-b0ce4bfc5634','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

36 צוותי כיבוי, 6 מטוסים ומסוק פעלו לבלימת האש שהוצתה בשטח הפלסטיני; חשד להצתות נוספות במהלך המבצע

השריפה בהרי ירושלים. צילום: דוברות כבאות והצלה

בצהרי יום השבת, פרצה שריפת יער גדולה בסמוך ליישובים הר אדר ומבשרת ציון. השריפה, שהחלה בשטח הפלסטיני ליד הכפר בית סוריק, התפשטה במהירות וחצתה את גדר המערכת לכיוון היישובים הישראליים.

כוחות גדולים של כבאות והצלה לישראל הוזעקו למקום, כולל 36 צוותי כיבוי ממחוז ירושלים ומחוזות נוספים. בנוסף, הופעלו שישה מטוסי כיבוי מטייסת "אלעד" של כבאות והצלה לישראל, מסוק תצפית של משטרת ישראל, והיחידה האווירית של כבאות והצלה. צוותי כיבוי של קק"ל ורשות הטבע והגנים הצטרפו גם הם למאמצי הכיבוי.

הלוחמים נאבקו במספר מוקדי שריפה בעוצמה גבוהה, כאשר הלהבות דילגו מעבר לגדר המערכת וסיכנו את היישובים הסמוכים. לאחר כארבע שעות של מאבק אינטנסיבי, הצליחו כוחות הכיבוי להשיג שליטה מלאה על השריפה.

טפסר שמוליק פרידמן, מפקד מחוז ירושלים של כבאות והצלה, אשר פיקד על האירוע, ציין: "לוחמי האש נאבקו בשריפה במשך שעות, תוך סיכון חיים וגילוי אומץ, וזאת בכדי להגן על חיי התושבים, למנוע את התפשטות השריפה לתוך היישובים ופגיעה בבתי התושבים".

מחקירה ראשונית עולה כי השריפה ככל הנראה הוצתה במכוון במספר מוקדים בשטח הפלסטיני. במהלך פעולות הכיבוי, דווח על הצתות נוספות, כנראה במטרה לפגוע בכוחות הכיבוי. כוחות מג"ב ומשטרה פעלו בשטח להגנת היישובים וכוחות הכיבוי וההצלה.

למרות עוצמת השריפה, לא נשקפה סכנה ישירה לבתי התושבים, אך נגרם נזק לנכסי טבע ולתשתיות באזור. צוותי כבאות והצלה נשארו בשטח במהלך הלילה למניעת התחדשות האש ולהגנה מפני ניסיונות הצתה נוספים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה