ר' אלחנן דנינו הטיח בנתניהו: "הבן שלי נרצח במנהרה שאתה בנית"

$(function(){setImageBanner('653cb53f-55ae-44a6-85e4-a5fb1bed98eb','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

ראש הממשלה נתניהו ורעייתו הגיעו לנחם את בני משפחתו של אורי דנינו הי"ד, משפחה חרדית ירושלמית, לאחר הירצחו של בנם בשבי החמאס. הוא לא ציפה לדברים הקשים שישמע דווקא שם, מהאבלים הכאובים והמזועזעים

ר' אלחנן דנינו עם בנו אורי הי"ד. הצילום באדיבות המשפחה

בסוף השבוע הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור אצל משפחתו של אורי דנינו הי"ד, אחד מששת החטופים שהוצאו להורג על ידי חמאס במנהרה ברפיח.

אביו של אורי, יבלחט"א ר' אלחנן דנינו, הטיח בנתניהו דברים קשים בביקור, שאליו הצטרפה גם רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. "אדוני, הכול קרה במשמרת שלך. הבן שלי נרצח במנהרה שאתה בנית, במשמרת שלך. אתה הרבה שנים בשלטון, הבטון והדולרים נשלחו במשמרת שלך", אמר האב השכול.

בהקלטות שפורסמו בתוכנית 'בנימיני וגואטה' בכאן רשת ב' מהביקור, נשמע נתניהו אומר לאב: "אני התפללתי וזה לא עלה בידנו. אני מתנצל בפניכם ולכם מגיע להיות איתו". האב השיב לו: "תפסיקו שם למעלה תפסיקו להתעסק בשטויות או לחרחר ריב או מדון. ללא אחדות לא תהיה לנו תקומה. תסגור את הלשכה שלך 10 דקות עם עצמך תחשוב איפה הערך היהודי שאתה מביא".

האב הוסיף: "האסון קרה בגלל הפילוג. זה ברור כשמש. השם ירחם זיכה לנס שהבן שלי קבור בהר הקודש. לאיזה מצב הבאתם אותנו? תתעוררו, תגבירו אחדות ואהבת ישראל. תנקה מעלייך את כל השטויות. נכנס פה יותר מידי דברים פנימה. תפסיקו עם המנדטים".

עוד אמר ר' אלחנן דנינו לרה"מ נתניהו: "אני חלילה לא קובע, לא שותף לשיח בחוץ. שתקנו 11 חודשים אבל אני מרגיש שכלום לא משתנה. תסגור את עצמך בחדר תחשוב על הערך היהודי. בסוף הקב"ה עושה הכול. הנה - קיבלנו סטירה. לא חיל האוויר, לא חיל רגלים. הבן שלי היה מהכוחות, אני חינכתי את הבן שלי לצבא".
 
נתניהו השיב לאב: "לא אספר לכם מה קורה בחדרי חדרים. (אני) לבד מול כל העולם, מול נשיא ארה"ב". רעייתו שרה הוסיפה: "מול גורמי הצבא", ברמז לכך שנתניהו עובד גם מול התנגדות לכאורה שלהם. ראש הממשלה הוסיף: "זה נשק אטומי שהם יטילו על כל העולם. בשביל מה אתה כאן? ליהנות? מנעמי השלטון?". רעייתו תהתה: "איזה מנעמים?".

אביו של אורי אמר לנתניהו: "15 שנה ישבת בשקט, לא עשית כלום. ציידת אותם במנהרות ודולרים לא עשית כלום. באת לשמוע או להשמיע מה שיש לך להשמיע? שמענו כבר 15 שנה".

בהמשך ההקלטות, נשמעת שרה נתניהו אומרת לאב: "אני יודעת שאתם בכאב, אבל אלחנן, אתה אומר דברים שאומרים לך". האב השיב: "אתם לא מכירים אותי ולא יודעים מי אני". שרה הוסיפה: "אתה יודע מה הוא עשה 15 שנה?".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה