רגע לפני שעבודות 'הקו הכחול' ישבשו את מרכז העיר - העירייה מבקשת עצות מהתושבים

$(function(){setImageBanner('7305213b-43ab-486c-83aa-036ca275d05b','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

העבודות יתמקדו בציר מרכזי הכולל את רחובות קרן היסוד, קינג ג'ורג' ושטראוס - עורק תחבורה חיוני החוצה את מרכז העיר מדרום לצפון. במהלך תקופת העבודות, שצפויה להימשך מספר שנים, חלקים נרחבים מהציר יהפכו לנתיבי תחבורה ציבורית בלבד, עם הקלות מיוחדות לתושבי האזור

הקו הכחול של הרכבת הקלה ברחוב המלך ג'ורג'. הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה

ירושלים עומדת בפני שינוי תחבורתי משמעותי עם תחילת העבודות להקמת הקו הכחול של הרכבת הקלה. פרויקט זה, המתוכנן להתחיל בדצמבר 2024, צפוי להיות אחד המשמעותיים ביותר במרכז העיר מאז השלמת הקו האדום ב-2011.

העבודות יתמקדו בציר מרכזי הכולל את רחובות קרן היסוד, קינג ג'ורג' ושטראוס - עורק תחבורה חיוני החוצה את מרכז העיר מדרום לצפון. במהלך תקופת העבודות, שצפויה להימשך מספר שנים, חלקים נרחבים מהציר יהפכו לנתיבי תחבורה ציבורית בלבד, עם הקלות מיוחדות לתושבי האזור.

בניגוד לניסיון העבר, הפעם נראה כי יש מאמץ מוגבר לתכנון מדוקדק ושיתוף הציבור. ביום שני הקרוב, 16 בספטמבר, יתקיים כנס מיוחד במרכז הכנסים בבניין כלל, בו תוצג התוכנית המפורטת, כולל שלבי הביצוע ולוחות זמנים. ד"ר אופיר לנג, יו"ר המנהל הקהילתי לב העיר, מדגיש את חשיבות שיתוף הציבור ומזמין את התושבים והסוחרים להשתתף בתהליך.

הקו הכחול מתוכנן לחצות את ירושלים מצפון לדרום, מרמות ועד גילה, ומיועד לשרת כ-250 אלף נוסעים ביום. הציפייה היא שהקו החדש ישפר משמעותית את מערך התחבורה בעיר ויקל על העומס בכבישים.

מפת הקו הכחול של הרכבת הקלה

עם זאת, זיכרון הקשיים שנלוו להקמת הקו האדום עדיין נוכח. אז, העבודות התאפיינו בעיכובים ופגיעה בעסקים ובשגרת החיים העירונית. הפעם, הרשויות מבטיחות כי הופקו לקחים והפרויקט ינוהל ביעילות ורגישות רבה יותר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה