"רבי צבי אריה מחייב את המוגבלים": נפטר הת"ח שניצח את ניוון השרירים

$(function(){setImageBanner('38db3875-ccc0-415c-a448-224c3c52e4ae','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

מישיבת 'קול תורה' הגיעה הידיעה המרה על פטירתו של ר' צבי אריה פליגלמן ז"ל, שחלה בניוון שרירים מלידה אולם למרות הכל הפך לתלמיד חכם מוערך וחביב מאוד על רבותיו וגדולי הדור • הותיר אחריו את הקונטרסים התורניים הפופולריים 'ארץ הצבי' ו'בית ועד', ואת הארגון החשוב 'כח צביקה' של תלמידי הישיבה

ר' צבי אריה פליגלמן. פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

בצער רב התקבלה הידיעה על פטירתו של ר' צבי אריה פליגלמן ז"ל, בן 53, מישיבת 'קול תורה' בירושלים. ר' צבי אריה, הידוע בכינויו "צביקה", היה דמות מוכרת ומוערכת בעולם הישיבות, למרות המגבלות הפיזיות שליוו אותו כל חייו.

ר' צבי אריה נולד בכ"ז אדר תשל"א בשכונת גבעת שאול בירושלים, להוריו הרב ישכר דב פליגלמן שיבלחט"א ולאמו מרת גיטל גיטה. מלידתו, התמודד עם אתגר משמעותי - ניוון שרירים שהגביל את תנועתו. אולם, מגיל צעיר הוכיח כי רוחו חזקה מגופו, וכי שאיפותיו הרוחניות אינן יודעות גבולות.

למרות מגבלותיו, השתלב ר' צבי אריה בישיבת 'קול תורה' בשכונת בית וגן, שם הפך לתלמיד חכם מוערך ופורה. הוא שקד על לימודיו במסירות נפש יוצאת דופן, מקיים חברותות לאורך כל שעות היום ומתאמץ להשתתף בשיעורים של ראשי הישיבה והר"מים. במיוחד היה קשור לשיחותיו של המשגיח, הגה"צ רבי יצחק ירוחם בורדיאנסקי, ולשיעוריו של הגר"ש פוברסקי זצ"ל.

תרומתו לעולם התורה באה לידי ביטוי בקונטרסים הרבים שפרסם תחת השם 'ארץ הצבי'. אך אולי יותר מכל, התפרסם ר' צבי אריה בזכות ה'בית ועד' שהקים בביתו. מדי חודש, היה ביתו הופך למוקד משיכה לגדולי תורה וראשי ישיבות, שהיו מגיעים למסור שיחות. מפגשים אלו הולידו את סדרת הקונטרסים 'בית ועד', שהפכה ללהיט בעולם הישיבות. עד כדי כך שמורו ורבו, ראש הישיבה הגרב"ש הכהן דויטש, התבטא פעם באומרו כי הוא סופר את הימים עד לפרסום ה'בית ועד' הבא.

השפעתו של ר' צבי אריה חרגה מגבולות ביתו וישיבתו. בישיבת 'קול תורה' הוקם ארגון מיוחד בשם "כח צביקה", המונה כארבעים בחורים. חברי הארגון לא רק סייעו לר' צבי אריה בצרכיו היומיומיים ובהגעתו לישיבה, אלא גם המשיכו את מפעל חייו בארגון "ועדים" - שיחות מוסר לקבוצות קטנות, והוצאה לאור של קונטרסים תורניים.

רבים מגדולי ישראל רחשו כבוד והערכה רבה לר' צבי אריה. מרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבאך זצ"ל נהג להתעניין בשלומו בכל ביקור בישיבה, ואף התבטא כי המסירות נפש של ר' צבי אריה לתורה מהווה מקור לחיזוק. גם מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל קיבל את ר' צבי אריה בחביבות יתרה, והמשגיח הגר"ח וואלקין זצ"ל, שהיה מבקר תדיר בביתו, אמר כי יוצאים מחוזקים מהבית הזה.

ר' צבי אריה לא הסתפק בהישגיו האישיים, אלא היווה מקור השראה לרבים. הוא הוכיח בחייו כי אין מכשול שאינו ניתן להתגברות בדרך ללימוד תורה. מסירות הנפש שלו, התמדתו הרבה והשתתפותו בשיעורים ובשיחות בישיבה, למרות הקשיים הפיזיים, היו לשם דבר.

לצערנו, ר' צבי אריה לא הותיר אחריו זרע של קיימא, אך מורשתו הרוחנית תמשיך להדהד בעולם התורה עוד שנים רבות. הציבור נקרא ללמוד לעילוי נשמתו של ר' צבי אריה בן ר' ישכר דב.

מסע הלוויה יצא מישיבת 'קול תורה' ברחוב הפסגה בשכונת בית וגן בירושלים, יעבור דרך ביתו ברחוב גבעת שאול 26, ומשם להר המנוחות, שם ייטמן ר' צבי אריה למנוחת עולמים.

בפטירתו של ר' צבי אריה פליגלמן ז"ל, איבד עולם התורה אישיות מיוחדת, שבחייה לימדה שיעור מאלף בכוח הרצון, באהבת התורה, ובמסירות נפש. יהי זכרו ברוך, ותהא נשמתו צרורה בצרור החיים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה