קיבלתם קנס ברכבת הקלה? ייתכן מאוד שהוא בניגוד לחוק

$(function(){setImageBanner('6ae4251b-3ed5-4ddf-8e9a-2d895484c7d6','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

נוהל של משרד התחבורה מ-2018 שמתפרסם לציבור רק עכשיו, קובע כי כל מי שיש לו חוזה נסיעה תקופתי (יומי, שבועי, חודשי, סטודנט סמסטריאלי או שנתי) לא אמור לקבל קנס על כך שלא תיקף

צוות תכנית אב לתחבורה

קיבלתם קנס ברכבת הקלה או באוטובוס? יכול להיות שהוא היה לא חוקי.

ארגון התחבורה הציבורית '15 דקות' מפרסם, כי נוהל של משרד התחבורה מ-2018 קובע כי כל מי שיש לו חוזה נסיעה תקופתי (יומי, שבועי, חודשי, סטודנט סמסטריאלי או שנתי) לא אמור לקבל קנס על כך שלא תיקף! ועם זאת, ניתנו קנסות והמון - ככה על חשבון הציבור. כלומר - קנסות בתעריף מוגדל שחולקו בגין אי תיקוף של מנוי תקופתי ניתנו בניגוד לנהלים של משרד התחבורה! בנוסף, נוסעי אגד נדרשו לשלם מלבד התעריף המוגדל שכלל דמי טיפול.

"אנחנו כבר חודשים רבים בדיונים בכנסת סביב הנוהל הזה, יחד עם עמותת 'דרך כבוד' וסוף סוף הועדה לפניות הציבור מכירה בנוהל הזה, ובכך שדוחות לא אמורים להינתן לציבור - והנה היום זה מפורסם לכל", אומרים ב-15 דקות.

לפי הנהלים של משרד התחבורה: "אין לדרוש תעריף מוגדל מנוסע שלא תיקף כרטיס מנוי תקופתי (יומי/שבועי/חודשי/סטודנט סמסטריאלי/שנתי). במקרה כזה יש להסביר שחובה לתקף כרטיס בכל מקרה". כלומר - קיבלתם קנס? זה בניגוד להוראת משרד התחבורה. סוף סוף זה יוצא לאור אחרי עבודה מאומצת מאד.

"אז מה יקרה עכשיו?! האם כל מי שקיבל קנס יינתן לו החזר. מבחינה חוקית זה הדבר הנכון לעשות. הרי אנשים שילמו על קנסות שכלל לא היו אמורים לקבל. ואילו משרד התחבורה, פשוט לא פעל מול המפעילות ליישום הנוהל הזה, הנוהל שלו עצמו. למה אתם שואלים? תנחשו לבד", מסכמים בארגון.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה