נורות אדומות בוהקות: בשב"כ חוששים כי פיגוע המוני בירושלים הוא רק עניין של זמן

$(function(){setImageBanner('3dab1b09-6e39-4c38-8c04-a2da7a163d09','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

הנתונים הקשים נחשפים: זינוק דרמטי במספר הפיגועים שסוכלו ביהודה ושומרון, ובעיקר בגזרת חברון הסמוכה מאוד לירושלים; החשש הגדול: מכוניות תופת שיתפוצצו במרכזי הערים, כמו באינתיפאדה השנייה

מכונית התופת שהתפוצצה בצומת הגוש. צילום: דוברות כבאות והצלה

ירושלים עומדת בפני איום ביטחוני מתגבר, כך עולה מנתונים חדשים שפרסם שירות הביטחון הכללי (שב"כ). הנתונים מצביעים על עלייה דרמטית במספר הפיגועים שסוכלו ביהודה ושומרון בחודש האחרון, מה שמעלה חששות כבדים מפני גל טרור חדש שעלול להכות בבירה.

לפי נתוני השב"כ, בעוד שמספר הפיגועים המשמעותיים שיצאו לפועל נשאר יציב יחסית (25 באוגוסט לעומת 24 ביולי), חלה עלייה חדה במספר הפיגועים שסוכלו: 90 פיגועים סוכלו באוגוסט, לעומת 53 בלבד בחודש יולי. זהו זינוק של כמעט 70% במספר הסיכולים, המעיד על כוונות ברורות של ארגוני הטרור להגביר את פעילותם.

מה שמדאיג במיוחד את גורמי הביטחון בירושלים הוא האיום המתגבר של מכוניות תופת. בעוד שרוב הפיגועים שבוצעו היו פיגועי ירי, לאחרונה התגלו גם שני פיגועי מטען ופיגוע תופת אחד. החשש הגדול הוא שמחבלים ינסו להחדיר מכוניות תופת לירושלים, כפי שהיה בתקופת האינתיפאדה השנייה - דבר שעלול לגרום לאסון המוני.

מקור הסכנה העיקרי, על פי ההערכות, הוא העיר חברון. העיר, המכונה "האריה הישן", ידועה בתכנון מדוקדק של פיגועים "איכותיים". בצה"ל מודעים היטב לסכנה זו ומציינים כי פיגועים שמקורם בחברון מתוכננים היטב, כולל אימון המחבלים, והתוצאות עלולות להיות קשות במיוחד. סמיכותה של חברון לירושלים הופכים את הבירה ליעד עיקרי למחבלים היוצאים מן העיר.

רק בשבוע האחרון נרצחו שלושה שוטרים בפיגוע ירי במחסום תרקומיא ליד חברון. אחד הנרצחים בפיגוע הוא רס"ם רוני שקורי משדרות, שבתו מור נרצחה בקרבות בתחנת המשטרה בשדרות ב-7 באוקטובר 2023. שני הנרצחים הנוספים הם פקד אריק בן אליהו מקריית גת ורנ"ג הדס ברנץ משדה משה, הי"ד.

בשבת האחרונה התפוצצו שתי מכוניות תופת באזור חברון - אחת בתחנת הדלק בצומת הגוש, והשנייה בכניסה ליישוב כרמי צור. בחסדי שמים, לא היו נפגעים בנפש מלבד כמה פצועים קל.

בתגובה לאיום המתגבר, צה"ל כבר החל לשנות את אופי הפעילות באזור. בחטיבה המרחבית יהודה מתנהלת פעילות משמעותית נגד המחבלים בחברון ובסביבתה, עם יותר מעצרים מבכל אזור אחר ביהודה ושומרון. בשנה האחרונה בוצעו יותר מ-4,000 פעולות סיכול, נעצרו 1,600 חשודים והוחרמו 6 מיליון שקלים ששימשו כספי טרור.

תושבי ירושלים מתבקשים להיות ערניים במיוחד בתקופה זו ולדווח על כל חשד. בעירייה ובמשטרה מגבירים את האבטחה באתרים מרכזיים בעיר, אך מדגישים כי שיתוף הפעולה של הציבור חיוני למניעת פיגועים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה