מקום לתפילות החדשות: כך פינו בכותל המערבי את רבבות הפתקים המוטמנים • צפו

$(function(){setImageBanner('03ad8f67-1b78-48f5-b18a-3a3788bcd0c3','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

הפינוי נעשה על פי ההנחיות ההלכתיות ובאמצעות שימוש בכפפות ובכלי עץ חד פעמיים, כשהמטרה היא לפנות מקום לפתקים חדשים של המתפללים והמבקרים שצפויים להגיע לכותל המערבי בחודשים הקרובים. הפתקים נאספו בשקי גניזה מיוחדים, וייקברו יחד עם ספרי קודש בלויים המועברים לגניזה ייעודית

פינוי הפתקים בכותל המערבי. צילום: הקרן למורשת הכותל

לקראת השנה החדשה וכמיטב המסורת, נערך הבוקר (א') פינוי פתקי התפילה שהוטמנו בין נדבכי הכותל המערבי בחצי השנה האחרונה. הפינוי נעשה על פי ההנחיות ההלכתיות ובאמצעות שימוש בכפפות ובכלי עץ חד פעמיים, כשהמטרה היא לפנות מקום לפתקים חדשים של המתפללים והמבקרים שצפויים להגיע לכותל המערבי בחודשים הקרובים. הפתקים נאספו בשקי גניזה מיוחדים, וייקברו יחד עם ספרי קודש בלויים המועברים לגניזה ייעודית.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, ליווה כמידי שנה את הפינוי באופן אישי ונשא תפילה לחזרתם של החטופים והנעדרים לביתם, לשלום חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, לרפואת הפצועים ולשלום וביטחון עם ישראל ועבור רבבות המבקרים והמתפללים שהטמינו את תפילותיהם.

מנהג הטמנת הפתקים בכותל המערבי מתועד כבר לפני כשלוש מאות שנה אצל האור החיים הקדוש. פתקי התפילה נטמנים לכל אורכו של הכותל המערבי וניתן לאתר אותם גם בין נדבכי האבנים אשר נחשפו במנהרות הכותל המערבי.

לכותל המערבי נשלחים אלפי פתקים במהלך השנה, כל פתק והסיפור שעומד מאחוריו. בשנה האחרונה חלה עלייה משמעותית בהטמנת פתקי התפילה שנשלחו על ידי אזרחי מדינת ישראל, ביניהם גם פתקים שנשלחו מבתי החולים בהם מאושפזים פצועי צה"ל, ובהם הביעו את משאלות ליבם ובקשותיהם האישיות להצלחת חיילי צה"ל, לשובם של החטופים ולרפואתם של הפצועים.

קבוצות וארגונים ממדינות רבות משגרות פתקים לכותל המערבי, מדי חודש נשלחים בממוצע כ-3,000 פתקים דרך אתר האינטרנט של הקרן למורשת הכותל המערבי. זאת בנוסף למאות אלפי הפתקים המוטמנים באופן אישי ע"י המתפללים והמבקרים, בשנה האחרונה נשלחו דרך אתר האינטרנט בלבד אלפי פתקים ממדינות שונות בעולם ובהן: ארה"ב, ברזיל, קולומביה, קנדה, רוסיה, דרום אפריקה, ארגנטינה, אנגליה, גרמניה, אוקראינה, סלובקיה, הודו, מקסיקו, ונצואלה, אקוודור, ספרד ועוד.

פינוי הפתקים בכותל המערבי. צילום: הקרן למורשת הכותל


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה