מפגע סביבתי ענק התפתח ליד ארמון הנציב, והעירייה חסרת אונים

$(function(){setImageBanner('04f9c456-61e2-4868-9f8d-8076ac4847af','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

אתר הפסולת הפיראטי בערב א-סוואחרה, הפך למקור מסוכן לשריפות בשל הצטברות גז מהפסולת. בכבאות והצלה דורשים מהעירייה לטפל במזבלה, אולם הפתרונות מאוד לא מספקים

אתר פסולת פיראטי. צילום: המשרד להגנת הסביבה

השכונות במזרח ירושלים, המכונות לעתים "החצר האחורית" של עיר הבירה, מתמודדות עם מגוון בעיות, כולל בנייה בלתי חוקית, קשיי גישה לשירותי חירום, ובעיות תשתית. אחת הבעיות הבולטות היא המזבלות הפיראטיות, ובפרט אתר הפסולת בערב א-סוואחרה, סמוך לארמון הנציב.

אתר זה, שצמח לממדים גדולים בשנים האחרונות, הפך למקור מסוכן לשריפות בשל הצטברות גז מהפסולת. הרשות הארצית לכבאות והצלה זיהתה את הסכנה וביקשה מעיריית ירושלים ומהמשרד להגנת הסביבה לטפל במפגע.

אולם, במקום לפנות את הפסולת, הפתרון הנוכחי הוא לכסות אותה בעודפי עפר. מדי יום, משאיות וטרקטורים עובדים באתר, שופכים עפר על הפסולת, למרות שמדובר בתוואי נחל המגיע עד לים המלח. אתר זה הוא חלק ממספר אתרים מזוהמים לאורך נחל קדרון, שסובל מהזנחה ארוכת שנים.

"הגענו לשבור את קשר השתיקה בירושלים", אמר יהודה נעם, רכז שטח בתנועת רגבים, ארגון חברה אזרחית הפועל קרוב לשני עשורים לקידום מדיניות מקרקעין ציונית בנגב, בגליל וביו"ש ולאחרונה, גם במרחב ירושלים. "הגענו לירושלים למחות על כל הפרת חוק בתחומי בינוי וסביבה, לומר את האמת מבלי להתבלבל. המקרה של נחל קדרון הוא מחדל מתמשך שמחריב את הטבע ופוגע אנושות בתושבי ירושלים, שלמרבה האבסורד הם אלו שמשלמים על השיקום הון עתק היישר מכיסם, מבלי שאף עבריין סביבה ייתן את הדין על שנים של מיליוני קוב שפכים שזרמו לטבע ונזק כלכלי אדיר".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מדובר באתר פסולת פיראטי, שבוצעה נגדו אכיפה על ידי עיריית ירושלים ומשטרת ישראל, לרבות החרמות כלים ורכוש, ביצוע אכיפה סביבתית ומעצרים על ידי המשטרה. העירייה ממשיכה באכיפה ובוחנת הוצאת צווי ניקיון במקום כנגד מחזיקי הקרקע והאחראים לביצוע העבירות. בתוך כך, ניתן אישור על ידי המשרד להגנת הסביבה ועיריית ירושלים לשפוך באתר עודפי עפר, לצורך מניעת סכנת בטיחות ודרישות כיבוי אש".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה