מעצר שווא ומבוכה למשטרה: ה"טבעת של דאעש" התבררה כתכשיט תמים לחלוטין

$(function(){setImageBanner('e670dd7a-405a-45db-b32c-4e8b9f6b8855','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

המשטרה התפארה בתחילה כי עצרה בבית מרקחת בפתח תקווה רוקח, תושב מזרח ירושלים, שחשוד בהזדהות עם ארגון טרור, אחרי שענד על אצבעו טבעת המזוהה עם דאעש. אולם בבית המשפט התברר, כי הכיתוב על הטבעת היה טקסט אסלאמי שגרתי, בלי שום קשר או רמז לטרור. בית המשפט מתח ביקורת חריפה על הרשלנות המשטרתית ושחרר את העצור מיד

הטבעת עם הכיתוב האסלאמי

בפרשה מביכה שהחלה והסתיימה היום, שוחרר רוקח תושב מזרח ירושלים ממעצר לאחר שהתברר כי הטבעת שענד, אשר נחשדה כמזוהה עם ארגון הטרור דאעש, הייתה למעשה תכשיט תמים לחלוטין.

המשטרה התפארה בהודעתה הראשונה ש"המשטרה עצרה אתמול בבית מרקחת בפתח תקווה רוקח, תושב מזרח ירושלים, שחשוד בהזדהות עם ארגון טרור, אחרי שענד על אצבעו טבעת המזוהה עם דאעש. שוטרים שהגיעו למקום בעקבות דיווח זיהו את החשוד כשהטבעת עליו, ועיכבו אותו לחקירה. המשטרה תבקש להאריך את מעצרו בבית המשפט."

אולם, בחקירה מעמיקה יותר התברר כי הכיתוב על הטבעת היה "מוחמד שליח האל", ביטוי דתי שגרתי שאין לו כל קשר לארגון הטרור. התגלה כי המשטרה כלל לא הייתה בקיאה בזיהוי סמל דאעש ולא טרחה לתרגם את הכתוב על הטבעת לפני המעצר.

שופט בית המשפט המחוזי עידו דרויאן-גמליאל, שדן בתיק לאחר מכן, הביע ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה. וקבע כי "אין אפילו חשש תחילי לקיומה של עבירה זו." הוא הסביר: "תצלום הטבעת שענד העורר, שנמצא בתיק המשטרה, מלמד כי מדובר על ריבוע קטן שבו כיתוב בערבית שתרגומו 'מוחמד שליח האל', ללא כל תוספת גרפית המצביעה על שיוך של משפט זה לסמל כלשהו או לחלק מסמל כלשהו, ובפרט לסמל של ארגון הטרור דעאש."

השופט הוסיף בתדהמה כי "בתיק החקירה לא נמצא סמל של הארגון ולו כתצלום מרשת האינטרנט, ובית המשפט נעזר בצדדים ובחיפוש בגוגל." הוא הביע תמיהה חריפה: "לא ברור כלל, כיצד ניתן להתחיל חקירה בחשד לפרסום סמל של ארגון טרור כאשר לא יודעים ולא בודקים כיצד נראה אותו סמל."

בית המשפט דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של ה"חשוד" בשלושה ימים, והורה לשחרר אותו מיד. המשטרה טרם הגיבה רשמית לפרשה.

עו"ד עלא תלאווי, שייצג את הרוקח מטעם הסניגוריה הציבורית: "מדובר בד"ר לרוקחות בעל וותק של שנים שמסייע לחולים. מצער שהמשטרה בוחרת לעצור אדם נורמטיבי בניגוד להנחיות פרקליט המדינה מבלי שיש בדל ראייה או חשד נגדו, ומזדרזת לפרסם את דבר מעצרו, לפגוע בשמו ובפרנסתו, ואף מסכנת את שלומו, כל זה בגלל תלונה הזויה שלא נבדקה. בית המשפט המחוזי קיבל את הערר שהגשנו וביקר בחריפות את המשטרה. מצופה מהמשטרה שיפעלו בהתאם לחוק וימנעו ממעצרי שווא של אנשים נורמטיביים״.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה