מלכודת קנסות בכביש 1: כך מרוויחה העירייה מיליונים על חשבון הנהגים



תושבי ירושלים והסביבה מוצאים עצמם נופלים בפח: מצלמות אכיפה אוטומטיות הוצבו בדיוק בנקודה בעייתית במחלף מוצא, שם נתיב שמאלי מסתיים באופן פתאומי והופך לנת"צ. נהגים רבים מדווחים על קושי לעבור לנתיב הימני בשל עומס התנועה

הנת"צ בכניסה לעיר. צילום: ארנון בוסאני וחברת מוריה

העירייה מצאה שיטה חדשה-ישנה לגביית קנסות: במקום להציב שילוט ברור ולאפשר לנהגים מעבר בטוח בין נתיבים, בחרה להתקין מצלמות אכיפה בנקודה בעייתית במיוחד בכביש 1, במחלף מוצא.

בתלונה שהגיעה לידי אתר 'ירושלים החרדית' מספר אחד הנהגים: "נהגתי בנתיב השמאלי ולא יכולתי מיד לעבור כי היו מכוניות מימיני, אז המשכתי עוד כמה עשרות מטרים לפני שעברתי בחזרה לנתיב הרגיל". לדבריו, לא הייתה לו כל אפשרות אחרת, אך זה לא מנע מהמצלמה האוטומטית לשלוח לו דוח.

הבעיה מתחילה מיד לאחר העיקול, כאשר הנתיב השמאלי מסתיים באופן פתאומי והופך לנתיב תחבורה ציבורית. נהגים רבים, המוצאים עצמם בנתיב השמאלי, נתקלים בקושי אמיתי לעבור לנתיב הימני בשל העומס הרב בכביש. התוצאה: קנס אוטומטי בסך 500 ₪ שנשלח ישירות לביתם.

הדוח שקיבל הנהג על נסיעה בנת"צ במחלף מוצא

הנתונים מדברים בעד עצמם: בשנת 2021 לבדה חילקה עיריית ירושלים כ-88 אלף דוחות לנהגים שנסעו בנתיבי תחבורה ציבורית. במונחים כספיים, מדובר בהכנסה של כ-44 מיליון שקל לקופת העירייה. המצלמות, הפועלות בימים א'-ה' בין השעות 06:00-22:00 ובימי שישי מ-06:00 עד 15:00, ממשיכות לתפוס נהגים רבים שנקלעים למצב בעייתי זה.

במקום לטפל בבעיית התשתית ולהציע פתרון בטיחותי, נראה כי העירייה מעדיפה להרוויח על חשבון הנהגים התמימים. השאלה היא - האם זו באמת הדרך הנכונה לשמור על הסדר בכבישים, או שמא מדובר בשיטה לגביית כספים על חשבון האזרחים?

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה