מיהו הרב 'אברהם יוסף אירנשטיין', ומה חיפש ברכבו של השר לשעבר?

$(function(){setImageBanner('4f7bf22a-2dc6-47a0-965d-d69f27b9744b','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

ברכבו של שר הבריאות לשעבר שהותקף שהה בעת ההפגנה גם הרב אברהם יוסף אירנשטיין. מיהו האיש ומדוע הוא זוכה להערכה כה רבה בחסידות גור כך שהפגיעה בו גרמה לזעזוע, לא רק בחסידות? רקע

הפגיעה ב'אברומיוסף': "ברכב שנפגע היו עמי גם שניים מזקני החסידים שנפגעו", כך סיפר שר הבריאות לשעבר, הרב יעקב ליצמן, למחרת הארוע שבו הותקף רכבו בידי קיצוני 'הפלג' שמחו נגד חוק הגיוס. "השניים, ר' אברהם יוסף אירנשטיין ור' יעקב קמינר, חוו טראומה קשה מאז המתקפה".

הידיעה על הימצאותו של ר' אברהם יוסף אירנשטיין ברכבו של השר לשעבר, הכתה גלים לא רק בקרב חסידות גור. מתברר, כי האיש, ששמו כמעט ולא ידוע מחוץ לחסידות, נחשב לדמות מוערכת מאד בחסידות גור, אך לא רק בה.

שהה ברכב המותקף, הרב אברהם יוסף אירנשטיין. תמונה מתפרסמת לפי תקנה 27 לחוק ז"י

גורם בכיר בגור מספר ל'ירושלים החרדית' אודות משקלו הסגולי של אירנשטיין, שנחשב ל'מעתיק השמועה' בפרט בכל הנוגע לארחות החיים של חסידות גור. "הרב אירנשטיין, אותו מכנים בגור בכינוי הוותיק 'אברומיוסף', נחשב לבן טיפוחיו של הרבי ה'בית ישראל' זי"ע. הרבי שם את עינו עליו עוד כאשר היה 'אברומיוסף' בחור צעיר, והוא האציל עליו סמכויות חסרות תקדים.

"בין היתר", מספר האיש, "היה אירנשטיין מופקד על מה שבגור מכנים כ'יידישקייט', שמירת ההנהגות הייחודיות של החסידות. הוא זה שעומד מאז ועד היום על מערך עצום של שכולל מדריכים ומשפיעים, שמופקדים על חינוכם של תלמידי החסידות הענקית, החל מתלמידי תלמודי התורה, בחורי הישיבות, וכלה באלפי האברכים שאף הם אינם עושים ולו צעד אחד מבלי להיוועץ קודם לכן במדריך המופקד עליהם. וחשוב לזכור, הוא מדגיש, שמי שעומד בראשה של האימפריה הזו, הוא הרב אירנשטיין".

למרות מרכזיותו של התפקיד, אירנשטיין מתאפיין בכך שהוא נעים הליכות ומדבר אף עם ילדים 'בגובה העיניים'. בתפקידו הרשמי הוא משמש כמשגיח בישיבת חידושי הרי"ם ו'שפת אמת', אך כאמור, עיקר תפקידו הוא בהדרכת הדור הצעיר כאשר מאז שנות ה'בית ישראל', ולאחר מכן בימי ה'לב שמחה', ה'פני מנחם' וכך גם אצל האדמו"ר מגור שליט"א, הוא זוכה לקירבה רבה בקודש כשהאדמו"רים, איש איש בתורו, רואים בו את האיש הראוי להנחלת השמועה.

הרב אירנשטיין נחשב כמובן לאיש יודע ספר, אך בפרט יש לו בקיאות בספרי החסידות. מעניין, שגם בקרב החסידויות האחרות שמור לו מקום של כבוד, כאשר אלו שזוכרים עדיין את ימיו של ה'בית ישראל' רואים בו כמי שידו לא זזה מתחת ידו, והם נוהגים אף הם להיוועץ עמו ולשוחח עמו. בין היתר נראים בביתו מפעם לפעם משפיעים נודעים ואפילו אדמו"רים, שמבקשים לשמוע מפיו ומכלי ראשון אודות משנתו של הרבי ה'בית ישראל' מגור. 

בגור מציינים כי חרף התפקיד המשמעותי אותו הוא ממלא מזה שנות דור הוא כמעט ואינו מתפרנס מתפקידו, אלא מקפיד לעשות מלאכתו עראי, כאשר הוא עסוק בתחום הסת"ם. בנו הוא הרב שלמה אירנשטיין, מי שמוכר בזכות תפקידו כ'מבקר' הראשי של עיתון 'המודיע'. 

אין פלא כי הידיעה על הפגיעה באירנשטיין, שנוהג מפעם לפעם לנסוע עם ליצמן עמו הוא מיודד עוד מימי ה'בית ישראל', גרמה לזעזוע רב והיא הכתה גלים לא רק בקרב החסידות אלא גם בקרב רבים בציבור החרדי שמכירים את האיש ובעיקר את השפעתו הרבה על דורות של חסידים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה