"כמו לעבור מסתם ג'י פי אס לווייז": הבינה המלאכותית של 'שערי צדק' לאבחון הריאות

$(function(){setImageBanner('677d2ed9-8c00-4433-9f8e-246f29ad30a8','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

המערכת, המכונה ILLUMISITE, משתמשת בבינה מלאכותית לניתוח צילומי סי.טי של הריאות ומייצרת תכנון מדויק למיקום ביופסיה, תוך מתן התראות בזמן אמת על חסימות אפשריות

המערכת החדשה לאבחון הריאות. צילום: מדטרוניק

המרכז הרפואי שערי צדק בירושלים הציג לאחרונה מערכת חדשנית המאפשרת בדיקת נגעים קטנים בריאות ללא צורך בניתוח. המערכת, המכונה ILLUMISITE, משתמשת בבינה מלאכותית לניתוח צילומי סי.טי של הריאות ומייצרת תכנון מדויק למיקום ביופסיה, תוך מתן התראות בזמן אמת על חסימות אפשריות.

פרופ' גבריאל איזביצקי, מנהל מכון הריאות בשערי צדק, מסביר את חשיבות המערכת החדשה: "כאשר מתגלה נגע קטן שגדל מעט, אך לא ניתן לקחת ממנו ביופסיה בשל מיקומו, אנו ניצבים בפני דילמה קשה. כריתת חלק מהריאה היא פעולה פולשנית וקשה, במיוחד כשאין אבחנה ברורה. המערכת החדשה מאפשרת לנו לבצע ביופסיות מדויקות, המובילות לאבחון מהיר ומדויק ולטיפול מוקדם יותר."

אחד המטופלים הראשונים שנהנה מהטכנולוגיה החדשה הוא נתן אטיאס, בן 59, שאובחן עם COPD, מחלת ריאות האופיינית למעשנים. אטיאס, שעישן במשך 15 שנה אך הפסיק לפני 25 שנה, מספר: "פחדתי שאצטרך לעבור כריתת ריאה. כשהציעו לי את האפשרות של ביופסיה באמצעות המכשיר החדש, שכונה 'ה-Waze של הביופסיות', כמובן שהעדפתי אפשרות זו."

רופאי שערי צדק משתמשים במערכת החדשה. צילום: שערי צדק

ד"ר נאדר עבדל רחמן, מנהל יחידת ברונכוסקופיה בבית החולים, מדגיש את היתרון הייחודי של המערכת: "בניגוד למערכות ניווט אחרות, ILLUMISITE מסוגלת להתאים את עצמה לשינויים שהתרחשו בגוף המטופל מאז בדיקת הסי.טי האחרונה. זהו שדרוג משמעותי, כמו המעבר מ-GPS ל-Waze."

המערכת החדשה כבר הוכיחה את יעילותה בשלושה מקרים ראשונים בישראל, כאשר בכל המקרים התקבלה תשובה פתולוגית ברורה. עבור מטופלים כמו אטיאס, שנאלץ להפסיק את עבודתו בשל מצבו הרפואי, הטכנולוגיה החדשה מציעה תקווה לאבחון מהיר ומדויק יותר, ובכך מאפשרת טיפול יעיל ומותאם אישית.

עם הכנסת מערכת ה-ILLUMISITE, שערי צדק ממצב את עצמו כמוביל בתחום אבחון מחלות ריאה בישראל, מציע למטופליו את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר ומשפר משמעותית את איכות הטיפול והאבחון במחלות ריאה מורכבות.

המערכת החדשה לאבחון הריאות. צילום: מדטרוניק


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה