חילול השם נוראי: טור ב'המודיע' האשים את תושבי העוטף בטבח שהם חוו ודרש מהם להתנצל

$(function(){setImageBanner('fb627381-7f4a-47e5-a7b7-a0f02ed6d627','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

תחת הכותרת "הפרדה לקיבוצי השמאל", כתב מנחם קלוגמן: "תושבי עוטף עזה צריכים לקיים מעמד חזרה בתשובה על אחריותם לטבח שספגו בבוקר 7 באוקטובר". הוא טען כי "ראוי הדבר שאנשי הקיבוצים של עוטף עזה, הנושאים באחריות כבדה לאסון שהתרחש בחג שמחת תורה, לא יהיו שותפים בעצרת הזיכרון הממלכתית עליה החליטה הממשלה"

פינוי גופות הנרצחים בבארי. צילום: קובי גדעון - לע"מ

טור שפורסם ביום שישי האחרון בעיתון "המודיע", ביטאון אגודת ישראל, עורר היום סערה ציבורית חריפה בשל תוכנו המקומם, וגרם לחילול השם עצום.

הטור, שנכתב על ידי מנחם קלוגמן, בעל טור קבוע בעיתון ומי ששובץ בבחירות האחרונות במקום סמלי ברשימת יהדות התורה לכנסת, הטיל אחריות על תושבי הקיבוצים בעוטף עזה לטבח שביצעו מחבלי חמאס בשמחת תורה, ובו נרצחו מאות מתושבי העוטף ונחטפו עוד עשרות רבות.

תחת הכותרת "הפרדה לקיבוצי השמאל", כתב קלוגמן: "תושבי עוטף עזה צריכים לקיים מעמד חזרה בתשובה על אחריותם לטבח שספגו בבוקר 7 באוקטובר". הוא טען כי "ראוי הדבר שאנשי הקיבוצים של עוטף עזה, הנושאים באחריות כבדה לאסון שהתרחש בחג שמחת תורה, לא יהיו שותפים בעצרת הזיכרון הממלכתית עליה החליטה הממשלה".

קלוגמן הציע כי תושבי העוטף יקיימו "עצרת נפרדת המיועדת לעצמם, לא לשם זיכרון אלא לבקש סליחה ומחילה על חלקם באסון, וקבלה לשנות את אורחות חייהם". הוא הוסיף כי "אנשי קיבוצי השמאל היו שותפים מלאים במחדל הביטחוני הגדול והם עושים יד אחת עם כל שותפיהם מהשמאל בזרועות הביטחון השונות, כדי לברוח מאחריותם לטבח הנוראי".

הטור עורר תגובות זועמות בכנסת. ח"כ נאור שירי (יש עתיד) הקריא חלקים ממנו בוועדת הכספים ואמר: "זה פשוט לא נורמלי, באיזו מדינה אנחנו חיים, זה שובר כל שיא וזה בזיון". ח"כ נעמה לזימי הוסיפה: "ועוד זורקים לנו הערות על אנטישמיות". ח"כ ולדימיר בליאק שאל: "אתם מבינים שיש שר בממשלה שמייצג את הדבר הזה?", בהתייחסו לשר יצחק גולדקנופף מאגודת ישראל.

עד כה, לא נשמעה תגובה רשמית מהנהגת אגודת ישראל או מערכת "המודיע" לגבי תוכן הטור, ואף חבר בסיעת יהדות התורה לא התנער מהדברים.

הטור של מנחם קלוגמן ב'המודיע'


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה