חוזרים לימי חלוקת המים בתש"ח? ההנחיות המבהילות של 'הגיחון'

$(function(){setImageBanner('ad6a021c-ca44-4067-b9ac-071b67dfb61a','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

במקרה הצורך, תאגיד הגיחון יציב מיכלי מים גדולים בעמדות החלוקה, והתושבים יתבקשו להגיע עם כלים ריקים למילוי מים לשימוש ביתי. המשנה למנכ"ל התאגיד הסבירה: רעננו את נהלי החירום. אנו ממלאים את המאגרים בסבבים ומתכננים לספק 4 ליטר מים לאדם ליום

זקני ירושלים עדיין זוכרים את ימי מלחמת השחרור בשנת תש"ח, כאשר נאלצו לעמוד בתורים לקבלת מים, שחולקו בקיצוב ממכליות.

לכן אפשר להבין בקלות את החרדה שאחזה בהם, כשנתקלו לאחרונה בהודעה של חברת 'הגיחון', המפרטת עשרות נקודות חלוקת מים ברחבי ירושלים, מבשרת ציון ואבו גוש, שיופעלו במקרה הצורך.

קרן גלנצר מנצור, המשנה למנכ"ל הגיחון, הסבירה ל'מיינט ירושלים': "מאז ה-7 באוקטובר, כמו כל רשות בארץ, רעננו את נהלי החירום שלנו ואת מיקומי נקודות החלוקה. אנו פועלים בתיאום מלא עם ראשי הערים ומקיימים הערכות מצב שוטפות."

במקרה של צורך, תאגיד הגיחון יציב מיכלי מים גדולים בעמדות החלוקה. התושבים יתבקשו להגיע עם כלים ריקים למילוי מים לשימוש ביתי.

גלנצר מנצור הוסיפה: "אנו ממלאים את המאגרים בסבבים ומתכננים לספק 4 ליטר מים לאדם ליום. העירייה נערכת באופן מתמיד, כולל הצבת סדרנים עם ציוד מתאים לשמירה על הסדר ומניעת מצב בו אדם אחד ייקח כמות מופרזת."

לאחרונה, ערך תאגיד המים תרגיל חירום בשיתוף העירייה, שבמהלכו נפתחו נקודות חלוקת מים ותורגלו תרחישים אפשריים של מתקפת טילים.

"תרחיש של הפסקת חשמל ארצית יהווה אתגר, שכן משאבות המים מופעלות בחשמל," הסבירה גלנצר מנצור. "אולם, מערכת המים העירונית שלנו מתוכננת כך שניתן להזין שכונות ממקורות מים שונים, מה שמאפשר גמישות במקרה של פגיעה מקומית."

היא מזכירה את האירוע האחרון בעין כרם, שבו התמודדו בהצלחה עם פיצוץ בצינור מים: "לא היה בית אחד ללא מים. אנו מוכנים היטב לבעיות כאלה, אך במקרה הצורך נפתח נקודות חלוקה."

הגיחון ורשות החירום הלאומית ממליצים לכל משפחה לאגור מים בכמות של 4 ליטר לאדם ליום, למשך שלושה ימים.

לשאלה על הסיכוי להפסקת מים, גלנצר מנצור השיבה: "קשה לחזות, אך אנו ערוכים לתקן במהירות כל פגיעה בקווי המים."

באשר לקשישים וחולים, היא הבטיחה: "יש לנו ולעירייה רשימות מעודכנות של אנשים הזקוקים לסיוע. העובדים הסוציאליים והמינהלים הקהילתיים מכירים את האוכלוסייה, ונדאג לכל אחד."

נקודות לחלוקת מים בשעת חירום


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה