חוויה מצמררת: המוזיאון החדש שבו "תשוטטו" בבתי העוטף שנפגעו בטבח • צפו

$(function(){setImageBanner('e8da2805-96c6-4c6f-a910-80ee29bb0b8c','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

המוזיאון החדש בקריית המוזיאונים בירושלים יכלול שחזורים של מבנים מרכזיים כמו המתפרה בבארי, הבית של שי חרמש בכפר עזה, והמיגונית ברעים שבה לחם ענר שפירא. בנוסף, יוצגו מודלים של יישובים שלמים, כולל נתיב העשרה וכרם שלום. המוזיאון צפוי להעניק למבקרים חוויה עוצמתית על ידי "שיטוט" במודלים הדיגיטליים כך שהם ירגישו מקרוב את המציאות של אותו יום טרגי

הדמיית המיגונים ליד רעים. רשות העתיקות

מוזיאון דיגיטלי חדש ומרגש עתיד להיפתח בירושלים, המנציח את האירועים הטרגיים של טבח שמחת תורה תשפ"ד בעוטף עזה. המוזיאון, שהוא פרי יוזמה משותפת של רשות העתיקות וגורמים ממלכתיים נוספים, יציג שחזורים דיגיטליים מדויקים של אתרים ובתים שנפגעו במתקפת הטרור.

עמי שחר, מנהל שימור מבנים ברשות העתיקות, מסביר על הטכנולוגיה המתקדמת שבה השתמשו ליצירת המודלים התלת-ממדיים: "זה לא סרטון וידאו, זה מודל שחיברנו לטקסטורה של התמונות ומה שאתה רואה זה מה שהיה קיים אחרי המתקפה". צוותי הרשות החלו בעבודתם כשלושה שבועות לאחר המלחמה, תוך שימוש ברחפנים, מצלמות קרקע, וטכנולוגיות תלת-ממד ולייזר.

המוזיאון יכלול שחזורים של מבנים מרכזיים כמו המתפרה בבארי, הבית של שי חרמש בכפר עזה, והמיגונית ברעים שבה לחם ענר שפירא. בנוסף, יוצגו מודלים של יישובים שלמים, כולל נתיב העשרה וכרם שלום.

אחד המוצגים המצמררים ביותר יהיה שחזור הבית של משפחת סימן טוב מניר עוז, שנרצחה כולה באירועים. המודל משלב את הבית ההרוס עם חפצים שהיו בו קודם לכן, מה שמאפשר למבקרים לחוות את החיים שהיו בבית לפני הטרגדיה.

צפו במצגת על המוזיאון:

מלבד ההנצחה, המודלים הדיגיטליים משמשים גם לצרכים חקירתיים ותכנוניים. הם הועברו ללהב 433 לצורך חקירת אירועי העוטף, לחיל האוויר לתחקירים, ולמנהלת תקומה לתכנון השיקום של האזור.

המוזיאון צפוי להעניק למבקרים חוויה עוצמתית על ידי "שיטוט" במודלים הדיגיטליים כך שהם ירגישו מקרוב את המציאות של אותו יום טרגי.

תאריך הפתיחה המדויק של המוזיאון טרם נקבע, אך הוא צפוי להיות מוקד משיכה חשוב למבקרים מישראל ומהעולם, המבקשים להבין ולזכור את אירועי 7 באוקטובר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה