"וישמרך" ברחובה של עיר: מה הסיבה למעמד 'ברכת כהנים' ההמוני שהתקיים בהר נוף?

$(function(){setImageBanner('616744cc-fe87-43f3-b8f4-4831f3dec6d4','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

המוני כהנים נשאו את כפיהם במעמד 'ברכת כהנים' ההמוני שהתקיים בהר נוף ביוזמתו של הגרא"י שטרן שליט"א * ומה אמר הגר"ח קנייבסקי על היוזמה?

ברכת כהנים בהר נוף. שוקי לרר

כמידי שנה, גם השנה התקיים מעמד ברכת כהנים המוני ם במרכז שכונת הר נוף בירושלים. מאחורי המעמד עומד  הגאון רבי אברהם ישעיהו שטרן מקורבו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל.  

למעמד הגיעו מאות כהנים כדי לזכות בברכת הכהנים הנדירה. מעמד של פעם בשנה שצובר תאוצה משנה לשנה. יצויין כי כשהחל הרה"ג ר' אברהם ישעיה שטרן שליט"א בהקמת הרעיון פנה לרבו מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל ואמר לו: זה ענין גדול וכל כהן נוסף זה הידור בדאורייתא של ברכת כהנים וברוב עם הדרת מלך. באותה הזדמנות בירך את המשתתפים הרבים שיגיעו למעמד "שיזכו להתברך בברכת כהנים לפי כל הפירושים".

בשעות הבוקר החלה נהירה של המונים רבים לכיוון בית הכנסת "אמרי שפר", שם החלו בקדחתנות כבר משעות הבוקר המוקדמות הכנות לקראת סגירת הכביש הראשי והעמדת מחסומים ע"י המשטרה וסדרנים לטובת הקהל הרב אשר מגיע בהמוניו יותר משנה לשנה.

 במרפסת בית הכנסת ובחדרים הסמוכים התקיים המנין הענק של רק ציבור כהנים כאשר לפני התיבה עבר הגרא"י שטרן שליט"א. עם הגיעו בחזרת הש"ץ לאחר ברכת ההודאה לברכת כהנים, הרחבה התמלאה בקהל המונים כשנשים התרכזו במדרכה ממול, הס הושלך בקהל ונשמע למרחקים קולם של מאות הכהנים כשקהל המונים עונה "אמן" בהתרגשות.

 לציבור הרחב חולקו מאות עלונים ובהם ביאור על כל מילה בברכת הכהנים, בה יש לכווין בעת ששומעים את ברכת הכהנים וכך זוכים לכל הישועות שהכהנים הם שלוחי דרחמנא.

עם תום התפילה, הכהנים בהמוניהם קיבלו מלגה מידיו של הגרא"י שטרן וגם חולק לכלל הציבור ארוחה קלה.

 בסיום המעמד, נאמר ע"י קהל האלפים פרק תהילים לישועת עם ישראל עקב המלחמה בה נמצא עם ישראל בימים אלו ומיד לאחר מכן התקיים סיום מסכת לע"נ אביו זצ"ל.

 הציבור הודה להרה"ג ר' אברהם ישעיה שטרן שליט"א על ארגון המעמד שהוא זכות גדולה והמשתתפים מספרים על ישועות גדולות שזכו עקב המעמד, מה שהביא עוד ועוד אנשים ששומעים על המעמד ומגיעים להשתתף בו – ברוב עם הדרת מלך.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה