פתרון מקורי לעונת השריפות: צובעים את יערות ירושלים בוורוד (וידאו)

$(function(){setImageBanner('7b13059c-6604-4836-8fbd-4b6fe311bc03','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

יחידת מעכבי הבעירה הייעודית והייחודית של כבאות והצלה מחוז ירושלים, מבצעת פעילות מניעה נרחבת, הכוללת פיזור חומר מעכב בעירה מתקדם ומיוחד, חומר אורגני וידידותי לסביבה במוקדי סיכון מוגדרים מראש ברחבי המחוז. צפו

פיזור חומר מעכב בעירה ביערות ירושלים. צילום: כבאות והצלה

בהמשך להכנות המוקדמות שנעשו בתחום הגנה מאש ומניעת דליקות, מחוז ירושלים ממשיך במאמצי היערכות להגנה על הטבע והישובים במחוז, גם בעיצומה של עונת השריפות.

יחידת מעכבי הבעירה הייעודית והייחודית של כבאות והצלה מחוז ירושלים, מבצעת פעילות מניעה נרחבת, הכוללת פיזור חומר מעכב בעירה מתקדם ומיוחד, חומר אורגני וידידותי לסביבה במוקדי סיכון מוגדרים מראש ברחבי המחוז. 

פעילות זו, התקיימה בין היתר, בשטח המיוער של בית החולים הדסה עין כרם ובחלק הצפון מערבי המיוער סמוך לאולפני נווה אילן. שימוש במעכבי בעירה מתקדמים אלו, מהווה חלופה בת קיימא ליצירת קווי חיץ, באזורים בהם קיימת צמחיה מוגנת, ובכך שומרת על הריאות הירוקות של האזור ועל הצמחייה הייחודית שבו.

פרויקט זה, המתקיים בהנחיית מפקד המחוז, ובהובלה של תחנת בית שמש בה נמצאת היחידה, ובהשקעה של עשרות אלפי שקלים לכל פעילות כזאת. הינו חלק מהיערכות רבת היקף של כבאות והצלה מחוז ירושלים, להגנה על הסביבה והישובים מפני שריפות. הפרויקט כולל אימונים, הדרכות לצוותי חירום ישוביים, תרגולים, תצפיות עם אמצעים מתקדמים וכן סיורים בשטח בכל יום.

בנוסף, לוחמי האש מהיחידה ומשאר תחנות המחוז, מבצעים כל העת פעולות מנע סביב יישובים רבים הצמודים ליערות וכן סביב מתקנים אסטרטגיים.

הצוותים ביחידה, נעזרים בטכנולוגיות מתקדמות כמו רחפנים, המאפשרים מיפוי מדויק של השטח, ניטור ושירותי מטאורולוגיה, המסייעים בבחירת הימים המתאימים ביותר לביצוע המשימות, ופיזור החומר בהתאם לתנאי מזג האוויר.

מפקד היחידה, רשף שמעון אלקלעי: "אנו פועלים במלוא המרץ על מנת להגן על תושבי האזור מפני הסכנה הנשקפת משריפות תוך שמירה על הטבע והסביבה. היחידה שלנו מצוידת במיטב הידע, הניסיון והטכנולוגיה על מנת לבצע את משימתה ביעילות ובמקצועיות."

בענף ההסברה של כבאות והצלה לישראל מבקשים מהציבור, לגלות עירנות ולדווח למוקד 102 של כבאות והצלה על כל חשד לשריפה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה