הכנות בעיצומן להילולת ה'אור החיים' הק' בהר הזיתים

$(function(){setImageBanner('999633a1-fe00-45bc-ad91-551c1e3b9568','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי: "בשיתוף פעולה של כל הגורמים אנחנו אנשי בשורה לעם ישראל, שגם השנה עם ישראל יוכל לעלות בהמוניו לציון הקדוש. הילולת האור החיים הקדוש היא אחד האירועים הגדולים שהמשרד אמון עליהם. אנו מתפללים שבזכות האור החיים הקדוש, ישובו במהרה החטופים לביתם"

צילום: באדיבות המצלם

ההכנות לקראת הילולת האור החיים הקדוש בהר הזיתים, נמצאות בעיצומן. אירוע זה, המתקיים מדי שנה, מושך אליו עשרות אלפי מתפללים מכל רחבי הארץ והעולם, המגיעים להשתתף בהילולת  "האור החיים הקדוש" המתקיימת בט"ו בתמוז.

ההכנות כוללות גם שיפורים נרחבים בתשתיות ההסעה, עם תוכניות להפעלת שאטלים מחניונים מרכזיים ברחבי ירושלים ועד להר הזיתים, להקל על העומסים הצפויים. כמו כן, מתבצע תיאום עם צוותי ההצלה והביטחון כדי להבטיח מענה מהיר ויעיל לכל מקרה חירום.

בימים הקרובים צפויים להתקיים שורה של פגישות מקצועיות, בשילוב של כלל העוסקים בהכנות להילולא, על מנת להבטיח את קיום ההילולא בצורה בטוחה ובאופן שיאפשר לכל המתפללים להגיע ולשוב בבטחה.

השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי: "בשיתוף פעולה של כל הגורמים אנחנו אנשי בשורה לעם ישראל, שחרף כל הקשיים והאתגרים המיוחדים השנה, גם השנה עם ישראל יוכל לעלות בהמונים לציון הקדוש בהר הזיתים ולהתפלל לישועת עם ישראל, להצלחת החיילים ולהשבת החטופים. אני רוצה להודות לידידי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על ההירתמות המהירה והיעילה להשגת התקציב לקיום ההילולא.

יהודה אבידן, מנכ"ל המשרד לשירותי דת, הוסיף: "הילולת האור החיים הקדוש היא אחד האירועים הגדולים שהמשרד אמון עליהם, אנחנו פועלים בתיאום עם כלל הגורמים כדי להבטיח שרבבות עמך בית ישראל יוכלו לעלות ולהתפלל בציון. אני מתפללים שבזכות התפילות הרבות, ובזכות האור החיים הקדוש  עם ישראל יזכה לראות בקרוב ישועות גדולות ובשובם של החטופים הביתה בשלום"

צוריאל קריספל, מנכ"ל מועצת בתי העלמין, מסר: בזכות הפעילות של המשרד לשירותי דת בראשות השר הרב מיכאל מלכיאלי, מיד לאחר אישור התקציב כל התוכניות יצאו לדרך. אנו נערכים לאירוע בהיקף חסר תקדים, על מנת להבטיח את נוחותם וביטחונם של כלל המתפללים. תשתיות חדשות הוקמו, כולל מקומות חניה נוספים, אזורי צל והגברה מסודרת לכל אורך המתחם. צוותים מיוחדים פועלים להבטחת הסדר והארגון בכל המתחם, תוך שיתוף פעולה עם כלל הגורמים הרלוונטיים".

אנו משכפלים את ההצלחה האדירה שהייתה בהילולא בשנה שעברה כאשר למעלה מ-85.000 איש הגיעו ויצאו בבטחה מהמתחם תוך כדי הפקת לקחים מעטים מהשנה שעברה שנועדו לתגבר הן את האבטחה והן את פיזורם של המתפללים הרבים באוטובוסים מתוך תקווה לאפס תקלות בע״ה, המשטרה תתגבר את משטרת התנועה כדי למנוע חניית רכבים לאורך הצירים דבר שגרם לעיתים לשיבושי תנועה לאוטובוסים שלא יכלו להגיע באופן שוטף.

הרב יצחק הנאו, מנהל המחלקה למבני דת בעיריית ירושלים, אמר: "עיריית ירושלים שמה לה למטרה להעניק שירותים מיטביים לכלל המשתתפים באירוע זה. אנו פועלים לשיפור התשתיות והנגישות בהר הזיתים, כדי להקל על המגיעים ולשמור על הסדר והניקיון במקום. אני מבקש להודות לכל העוסקים במלאכה על עבודתם המסורה. ההכנות כוללות גם תיאום עם כוחות המשטרה, מד"א ושירותי ההצלה להבטחת בטחון המשתתפים".

כלל הגורמים העוסקים בארגון האירוע, חלקו שבחים לשר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי, לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' לראש עיריית ירושלים משה ליאון  וסגנו הרב צביקה כהן הי״ו, על מאמציהם הרבים בהשגת התקציב הדרוש לקיום ההילולא. "בזכות תמיכתם המלאה, ניתן לקיים את האירוע בצורה מכובדת ובטוחה, תוך מתן מענה לכל הצרכים הלוגיסטיים והביטחוניים", אמרו הגורמים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה