גם המפגינים הקיצוניים יודעים: גולדקנופף לא באמת מקבל את ההחלטות... (וידאו)

$(function(){setImageBanner('f8a9594f-22ab-4230-86bb-a92e9ed645fa','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

ההפגנה נגד שיתוף הפעולה של הנציגות החרדית עם חוק הגיוס, נערכה דווקא מול ביתו של מוטי בבצ'יק ולא של השר שלו, יצחק גולדקנופף. והאם הקיצוניים קוראים 'מעריב'?

מוטי בבצ'יק. צילום: ערוץ כנסת

קומץ קיצוניים הגיעו להפגין אתמול (ב') בערב מול ביתו של מוטי בבצ'יק, במחאה על מהלכי גיוס החרדים של הממשלה והניסיונות של הנציגות החרדית בכנסת להגיע לחוק מוסכם.

מעניין שהמפגינים בחרו שלא למחות מול ביתו של הנציג הבכיר ביותר של יהדות התורה, שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, אלא דווקא מול ביתו של מי שמכהן כראש המטה שלו בלבד. כנראה שגם הם יודעים מי באמת מחזיק בכוח באגודת ישראל...

ייתכן שהרקע להפגנה הוא הפרסום של העיתונאי בן כספית בסוף השבוע האחרון ב'מעריב', על כך שבבצ'יק פועל נמרצות כדי למתן את המהלכים החרדיים נגד הגיוס, ולדבריו "מערבב" את האדמו"ר מגור בנושא:

"יש אחד, מוטי בבצ'יק. אתם לא מכירים אותו, אבל הוא אחד האנשים המשפיעים במדינה. הוא המערבב האולטימטיבי ליד השר יצחק גולדקנופף. הוא היה חזק גם בעידן של ליצמן, אבל אצל גולדקנופף, המעורב ומבין הרבה פחות מליצמן, בבצ'יק הוא יד ימין, יד שמאל, הראש, הפה, האוזניים והעיניים. גם האף (חוש הריח)", כתב כספית.

"בבצ'יק זה מחזיק את החרדים בממשלה, דרך הערבוב שהוא מערבב את האדמו"ר מגור. למי שלא יודע, "תורתו אומנותו" הוא הקו האדום של האדמו"ר מגור. ברגע שישגרו צו גיוס אחד לאברך או לבחור שתורתו אומנותו, שיושב כל היום בישיבה ולומד תורה, יהדות התורה צריכה לצאת מהממשלה. באותו רגע.

"ובכן, לא מעט צווי גיוס נשלחו לחבר'ה כאלה. לא לבחורים צעירים ורווקים, אלא לאברכים נשואים. שזה היינו הך. על פניו, האדמו"ר היה צריך כבר מזמן לתת הוראה לצאת מהממשלה.

"אלא שבבצ'יק, שהוא גם חרדי אבל גם ביביסט, מערבב אותו. מצד אחד מכחיש את זה, מצד שני מסביר שהוא פותר את זה, שהוא מסדר את זה, שהכל בסדר. ההוראה של היועמ"שית לגייס את כולם שומטת את הקרקע תחת ידיו המערבבות של בבצ'יק, אבל תסמכו עליו. הוא יסתדר.

"בינתיים, החצר כמרקחה. יש כבר מכתבים שיוצאים ובהם פרטי מעשה המרמה לכאורה, שבו מסתירים מהאדמו"ר את האמת המרה הלבושה במדי חאקי. בניו של האדמו"ר מכירים את הסיפור.

"אם אתם נתקלים במקרה באדמו"ר מגור, תסבירו לו שעובדים עליו. אף אחד לא יגייס בכפייה את צאן מרעיתו, אבל שולחים להם, פה ושם, צווי גיוס. ולא את כולם מצליח בבצ'יק לבטל. שיטפל".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה