בת"א כן, בירושלים לא: העירייה אינה נערכת לאכיפת חוק הקורקינטים



החל מהשבוע הבא, ייכנס לתוקף חוק חדש המחייב רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים להתקין לוחית זיהוי על כלי התחבורה שלהם - כדי לאפשר את הגברת האכיפה ומניעת עבריינות. אולם עיריית ירושלים אינה נערכת לאכיפת החוק, אלא "תחשוב על אופן האכיפה בהמשך"

אכיפת חוקי התנועה על קורקינט חשמלי (אילוסטרציה). צילום: דוברות עיריית תל אביב

החל מיום חמישי בשבוע הבא (1 באוגוסט), ייכנס לתוקף חוק חדש המחייב רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים להתקין לוחית זיהוי על כלי התחבורה שלהם. מטרת החוק היא לאפשר זיהוי קל יותר של עברייני תנועה ולהגביר את האכיפה.

אולם עיריית ירושלים, בניגוד לערים אחרות, טרם הסמיכה את פקחיה לאכוף את החוק החדש. העירייה מסרה כי "לאור שינוי התקנות, תחשוב העירייה על אופן האכיפה בהמשך". זאת בשונה מערים כמו תל אביב, שם כבר נערכים לאכיפה מוגברת באמצעות מצלמות ופקחים נוספים.

נתונים מראים פער משמעותי באכיפה בין הערים השונות. בעוד שבתל אביב חולקו 33,642 דו"חות בשנת 2023, בירושלים לא חולק אף דו"ח. ערים כמו ראשון לציון ונתניה הראו גם הן אכיפה משמעותית, עם 2,950 ו-1,551 דו"חות בהתאמה.

מבקר המדינה מתח ביקורת על רשויות רבות שלא מימשו את סמכויות האכיפה שניתנו להן. עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, טוען כי "ראשי וראשות הערים לא נעתרים" לבקשת המחוקק לסייע באכיפה, והתושבים הם אלה שמשלמים את המחיר.

למרות החוק החדש, רק כ-6,000 איש נרשמו עד כה להוצאת לוחית רישוי, מתוך הערכה של יותר מ-300,000 רוכבים בארץ. משרד התחבורה מציין כי מדובר בשינוי התנהגות משמעותי שייקח זמן להטמיע. והולכי הרגל בירושלים? שיחכו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה