בשורה לציבור: כך תנפיקו מהיום דרכונים ותעודות זהות
04.09.25 / 13:18
רשות האוכלוסין וההגירה השיקה מערך חדש של 82 עמדות שירות עצמי ב־26 לשכות מינהל האוכלוסין ברחבי הארץ, המאפשרות לכל אזרח להנפיק דרכון או תעודת זהות ביומטריים במהירות, בקלות וללא צורך במגע ישיר עם נציג שירות

רשות האוכלוסין וההגירה השיקה מערך חדש של 82 עמדות שירות עצמי ב־26 לשכות מינהל האוכלוסין ברחבי הארץ, המאפשרות לכל אזרח להנפיק דרכון או תעודת זהות ביומטריים במהירות, בקלות וללא צורך במגע ישיר עם נציג שירות.
העמדות החדשות מקצרות משמעותית את זמני ההמתנה ומספקות חוויית שירות נגישה וידידותית. המערכת הממוחשבת מזהה את פרטי האזרח באופן אוטומטי, בודקת זכאות, ואם הכול תקין – ניתן לקבוע תור מיידי לשירות או לבחור בהגעה לנציג שירות בהמשך. לצורך הפעלת השירות ברחבי הארץ, מעמידה הרשות מערך תורים נפרד המיועד לעמדות בלבד.
הנתונים הראשוניים מרשימים: רק בשבועות האחרונים כבר בוצעו באמצעות העמדות החדשות יותר מ־25 אלף פעולות, ועד כה נקבעו דרכם תורים עבור כ־35 אלף לקוחות. לשם בדיקת האפשרות לקבלת השירות בעמדה העצמאית, על מבקשי השירות להכניס את פרטיהם בזימון התורים והמערכת תבצע את בדיקת הזכאות באופן אוטומטי.
מנכ"ל רשות האוכלוסין, חיים יפרח, הדגיש את חשיבות המהלך: "השקת העמדות מהווה פריצת דרך משמעותית בשירות לציבור. העמדות מאפשרות תהליך שבו הלקוח מבצע את התהליך מקצה לקצה באופן עצמאי. מדובר בצעד נוסף בהנגשת השירותים לאזרחים".
גם ראש מנהל אוכלוסין, יואל ליפובצקי, בירך על המהלך: "כיום מוצבות 82 עמדות שירות ב־26 לשכות, וכבר בתוך שבועות ספורים קיבלו שירות בעמדות למעלה מ־25 אלף לקוחות. זו בשורה אמיתית".
המשמעות המעשית של החדשנות הזו היא זמינות גבוהה בהרבה, קיצור דרמטי בזמני ההמתנה בלשכות וחוויית שירות נוחה, מהירה וחדשנית עבור אזרחי ישראל.