ברוך דיין האמת: המפקח החינוכי האהוב שנפטר בדמי ימיו

$(function(){setImageBanner('917ae1e4-3e35-482c-9596-81762e7043f4','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

הרב חיים יהודה לייב פרג ז"ל, יליד ירושלים, היה בנו של הגאון רבי משה מאיר הלוי פרג זצ"ל ונכדו של המקובל רבי חיים יהודה לייב אויערבאך זצ"ל. שימש כמפקח חינוכי בת"ת דרך הקודש במודיעין עילית

הרב חיים יהודה לייב פרג ז"ל. צילום מסך

העולם התורני הוכה בתדהמה עם היוודע דבר פטירתו הפתאומית של הרב חיים יהודה לייב הלוי פרג זצ"ל, אשר הלך לעולמו ביום ראשון בבית החולים שיבא בתל השומר, והוא בן 68 בלבד.

הרב פרג נולד בירושלים בח' אייר תשט"ז, למשפחה מיוחסת, כבן לאביו הגאון רבי משה מאיר הלוי פרג זצ"ל, ראש כולל שומרי החומות, ולאמו מרת שרה הינדא ע"ה, בתו של המקובל הנודע רבי חיים יהודה לייב אויערבאך זצ"ל.

בצעירותו למד בישיבת בריסק תחת הנהגתו של הגאון רבי יוסף דב הלוי סולובייצ'יק זצ"ל, שם הניח את היסודות לגדולתו בתורה. לאחר נישואיו לבתו של רבי שמחה בונים שטרן זצ"ל, החל הרב פרג את דרכו המפוארת בעולם החינוך והרבצת התורה.

במשך שנים רבות כיהן כר"מ בישיבת ערלוי בקטמון, שם הרביץ תורה לתלמידים רבים. במקביל, היה ממקימי קופת הצדקה השכונתית בסנהדריה פאג"י, יחד עם רעו הרב זעליג וולס זצ"ל. השניים אף יזמו והקימו את המקווה השכונתי.

בשנים האחרונות שימש הרב פרג כמפקח חינוכי בתלמוד תורה 'דרך הקודש' במודיעין עילית, תפקיד אליו מונה על ידי ראש ישיבת בריסק, הגרא"י סולובייצ'יק שליט"א. כמו כן, היה ממייסדי הסמינר "דרכי רחל".

מדי לילה, בחצות, היה מגיע לכותל המערבי לאמירת "נשמת" במניין, יחד עם הגאון רבי אביעזר שפירא. נהג לצום בכל יום חמישי בימי השובבי"ם.

לפני כשבוע וחצי עבר הרב פרג ניתוח לב שעבר בהצלחה, אך ביום ראשון התמוטט באופן פתאומי והשיב את נשמתו ליוצרה. הוא הותיר אחריו משפחה ענפה של בנים, בנות, חתנים ונכדים ההולכים בדרכו.

הלווייתו של הרב פרג תתקיים היום (ג') בשעה 18:00, כשמסע ההלוויה יצא מביתו ברחוב אחינועם 5 בשכונת פאג"י-סנהדריה בירושלים אל הר המנוחות, שם ייטמן.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה