בעקבות לחץ ציבורי: תמונות הילדים הפלסטינים שנהרגו בעזה לא יוצגו בירושלים

$(function(){setImageBanner('025d6392-1665-4d63-8ec1-d455cc792a32','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

"תערוכת אומנות על ילדים, יהודים וערבים - כן. בשמחה. תערוכה על ילדי עזה בעת מלחמה עם עזה – לא", נמסר מהמרחב החברתי במלון הנשיא, שבו היתה אמורה התערוכה להתקיים

מעורבים בעל כורחם

עוברים ושבים שנקלעו לכיכר צה"ל ביום חמישי האחרון, נדהמו לגלות במקום תערוכת תמונת בשם "מעורבים בעל כורחם", המציגה ילדים פלסטינים מעזה ומיו"ש שנהרגו במלחמה.

פעילי ימין שהגיעו למקום ניסו לפזר את התערוכה בכוח. אחד המפגינים, דמות מוכרת בימין הקיצוני, תועד בועט בשלטים ותוקף את פעילי השמאל הקיצוני שארגנו את התערוכה.

לבסוף פיזרה המשטרה את ההפגנה והכריזה עליה כהתקהלות בלתי חוקית, ובמקביל החרימה תמונות פרובוקטיביות מהתערוכה. בין התמונות שהוחרמו היו תמונה של חיילי צה"ל מובילים עצור כשאגרטל על ראשו ותינוק פלסטיני מת שתקוע בו דגל ישראל.

אבל התברר שתערוכת הרחוב בכיכר צה"ל היתה בסך הכל קדימון שנועד לפרסום אירוע משמעותי יותר, תערוכה שהיתה אמורה להתקיים במרחב החברתי במלון הנשיא בירושלים בעוד כשבועיים. בעקבות הסערה, הוחלט במלון הנשיא לבטל את האישור לתערוכה.

ממארגני התערוכה נמסר כי "בעקבות איומים ולחצים של גורמי ימין קיצוני נתבשרנו הערב כי היזם והבעלים של מלון הנשיא בירושלים, בו פועלת עמותת 'המרחב החברתי', החליט לבטל את הצגת התערוכה 'מעורבים בעל כורחם - ילדות וילדים בזמן מלחמה' במקום, כפי שסוכם זמן רב מראש. זו עדות להצלחת הבריונות והשתקת השיח הפלורליסטי-דמוקרטי האמור להתקיים בעיר".

יקיר שגב, יו"ר המרחב החברתי, מסר: "המרחב החברתי מארח באופן קבוע תערוכות אומנות בנושאים חברתיים. אנחנו משתדלים להימנע מעיסוק בנושאים פוליטיים או כאלו הנמצאים במחלוקת ציבורית עזה, כך נמסר גם למארגנים מראש. משהתברר שהדגש בתערוכה הוא על ילדי עזה - היא בוטלה. תערוכת אומנות על ילדים, יהודים וערבים - כן. בשמחה. תערוכה על ילדי עזה בעת מלחמה עם עזה – לא".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה