בלתי נתפס: נזקי הפגנות הקיצונים נגד הרכבת הקלה מתקרבים לחצי מיליארד ש"ח

$(function(){setImageBanner('77d45c29-024d-4abf-8b53-4bd3d7bf5e69','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

"שורפים לקבלנים שעובדים בשטח את הכלים והדבר פוגע בהתקדמות העבודות. צריך לתת להם פיצוי על הנזק שנגרם ולאפשר להם להשלים את עבודות הרכבת הקלה", הסבירה נציגת משרד האוצר, שביקשה היום מוועדת הכספים לאשר תקציב של 77 מיליון ש"ח לכיסוי הנזקים - בנוסף לתקציב של 326 מיליון ש"ח שכבר אושר לאחרונה

מעצר מפגין נגד עבודות הרכבת הקלה. צילום: דוברות המשטרה

עלות הנזקים שגרמו מפגינים קיצוניים לפרויקט - מגיעה לסכומים מסחררים. כך נחשף היום בוועדת הכספים של הכנסת, בה הוגשה בקשה של משרד האוצר לתוספת תקציבית של 77 מיליון שקל כדי לכסות את הנזקים, זאת בנוסף ל-326 מיליון שקל שכבר אושרו לאחרונה. סך כל התקציב הממשלתי לכיסוי הנזקים בגין ההתפרעויות מגיע כעת לשיא של 403 מיליון שקל.

נציגת משרד האוצר הסבירה את חומרת המצב בדיון: "בלי האישור, לא ניתן יהיה להפעיל את הקו הזה של הרכבת הקלה שעלותו למעלה מ-12 מיליארד שקל". היא הוסיפה כי "שורפים לקבלנים שעובדים בשטח את הכלים והדבר פוגע בהתקדמות העבודות. צריך לתת להם פיצוי על הנזק שנגרם ולאפשר להם להשלים את עבודות הרכבת הקלה".

התגובות לבקשה התקציבית הנוספת לא איחרו לבוא. ח"כ נעמה לזימי (עבודה) הביעה את זעזועה: "זה לא נתפס שתקציב לשיקום הצפון הוא 400 מיליון שקל ואת אותו הסכום מעבירים לכיסוי הוונדליזם של החרדים בהקמת קו הרכבת הקלה. אנו נלחמים על 15 מיליון שקלים לבנות השירות ופה כבר הוצעו 426 מיליון שקלים על ונדליזם. אני 3 שנים בוועדה, דבר כזה משוגע לא ראיתי".

מנגד, ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) ביקש להשוות את ההוצאות לאלו שהוקצו עבור כוחות שיטור בהפגנות אחרות, כמו אלו נגד הרפורמה המשפטית. הדבר עורר ויכוח נוסף בוועדה, כאשר ח"כ אחר קרא לעברו: "בזמן שאנשים משרתים אתה אוכל פה עוגיות בצד".

חשוב לציין כי ההתנגדות לפרויקט הרכבת הקלה בשכונות החרדיות אינה חדשה. כבר לפני שנתיים וחצי דווח על הפגנות והתנגדויות של קיצונים באזור צומת בר אילן. התושבים המתנגדים טוענים כי מעבר הרכבת הקלה יוביל לביטול קווי האוטובוס הקיימים, המשרתים את האוכלוסייה החרדית באופן כמעט בלעדי.

בעוד שהוויכוח ממשיך להתלהט, נראה כי הפתרון לסוגיה זו עדיין רחוק. בסיום הדיון, ביקש גפני לקבל פרטים נוספים על מהלכים של המשרדים לביטחון לאומי בעניין הגנת קו הרכבת הקלה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה