"אין אני אחראי לכשרות של ירושלים": המכתב החריג של הגרש"מ עמאר

$(function(){setImageBanner('1fdb16f0-4bc5-4856-8afb-d8b112db75e2','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

"מאז עזבתי את כס הרבנות הראשית בעיה"ק ירושלים תובב"א", כתב הרב הראשי לשעבר, "אין אני אחראי לכשרות של עיה"ק ירושלים, ואין אני מעורב בה. ואכן ביקשתי להחליף את תעודות הכשרות ולהסיר מהם את אחריותי האישית, ונאמר לי שיש קושי טכני להחליף התעודות בעת הזאת"

הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א, שלאחרונה סיים את כהונתו כרבה של ירושלים, פרסם הערב מכתב פומבי ובו הוא מבהיר כי אין לו עוד קשר למערכת הכשרות בעיר, וכי כל תעודות הכשרות של הרבנות ירושלים הנושאות את שמו, אינן באחריותו.

וכך הוא כותב:

"לשאלת רבים

"הנני להודיע בזה בשער בת רבים על דבר אמת וצדק, כי מאז עזבתי את כס הרבנות הראשית בעיה"ק ירושלים תובב"א, אין אני אחראי לכשרות של עיה"ק ירושלים, ואין אני מעורב בה. ואכן ביקשתי להחליף את תעודות הכשרות ולהסיר מהם את אחריותי האישית, ונאמר לי שיש קושי טכני להחליף התעודות בעת הזאת.

"וכדי להעמיד הדברים על אמיתותם, ומפני שרבו השואלים וצריך להשיב להם כהוגן, על כן אני נאלץ להוציא מודעה זו.

"ואני מייחל ומתפלל בכל לבבי, שנזכה לראות את ירושלים בהרחבת גבולותיה ראויה לנהל עדת ה' בעיר הא-להים, ולא תהיה עדת ה' כצאן אשר אין להם רועה.

"ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים בהתגלות משיחנו ובבנין בית מקדשנו במהרה בימינו, ויראו עינינו וישמח לבנו בישועת מלכנו על עמנו ועל נחלת אבותינו בעגלא ובזמן קריב אמן.

"בברכת התורה, שלמה משה עמאר, הראשון לציון, מלפנים הרב הראשי לירושלים".

מכתב הגרש"מ עמאר שליט"א בעניין הכשרות בירושלים


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה