אבדה הבושה: 'קבלת פנים' חגיגית למי שכמעט ורצח אשה

$(function(){setImageBanner('d2df5e45-f476-43be-ab26-062e6fe2c56c','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

במאה שערים נערכה היום 'קבלת פנים' חגיגית למשוחרר טרי ממאסר, שריצה עונש לאחר שכמעט ורצח אשה - לאחר שדרדר פח בהפגנה. אין בושה?

המודעה על קבלת הפנים. מוטי פרץ

רק לפני שבוע דיווחנו על חגיגת קבלת פנים שנערכה לכבודו של תושב ששוחרר ממעצר לאחר שריצה עונש בשל הצתת חנות סלולר, ונראה ששיאי הבושה טרם נשברו: היום אנו מדווחים על ארוע קבלת פנים המונית שנערכת במאה שרים, הפעם לכבודו של משוחרר טרי נוסף, אם כי כזה שעונש המאסר שריצה נגרם בשל עבירה חמורה יותר.

המשוחרר הטרי, בחור בשם ק', ריצה את עונש המאסר לאחר שלפני כשנתיים הוא השתתף בהפגנה שערכו קיצונים נגד חוק הגיוס, כאשר במהלך ההפגנה הוא דרדר פח לעבר השוטרים. אך הפח לא פגע בשוטרים, אלא באשה עוברת אורח, בת 40 ואם ל11, שנפצעה קשה לאחר שנמחצה בין הפח לקיר. אותה אשה נזקקה לטיפולים קשים ומורכבים שנמשכו חודשים ארוכים, כאשר עד עתה היא סובלת ממוגבלות כתוצאה מאותה פגיעה מסוכנת.

הצפי היה שגם בחוגים הקיצוניים יתעשתו מול הארוע שיכול היה להסתיים באורח טראגי, אך נראה ששם לא הסיקו מסקנות. עובדה: הערב אנו עדים למודעות בנוסח  "אשריך שנתפסת על דברי תורה" ו"נקבל פניו כיאה למקדש השם", כמו גם לארוע המוני שנערך לכבודו של מי שכמעט והביא למותה של אשה. אם לא די בכך, במודעות אנו קוראים כי האיש ריצה עונש מאסר בשל 'מחאה על כבוד שמים'. הנה: "היהדות הנאמנה מקדמת בברכה את אסיר המערכה, לאחר ששהה בכלא הציוני כשנה ומחצה ב'עוון' מחאתו על כבוד שמיים". 

האמת, שהתאכזבנו. אמנם, אותו צעיר שביצע את המעשה ושילם עליו עונש חמור, כשהוא ישא על כתפיו את השלכות האורע בשנים הבאות, הוא אולי תוצאה של חינוך מעוות ושל הסתה בלתי פוסקת. אך הצפי היה שגם אלו שמשגרים את אותם צעירים יעשו חושבים לאחר שהארוע כמעט והסתיים במחיר דמים. אך נראה, שבכל הנוגע למאבקים שאמחוריהם אין דבר וחצי דבר עם יהדות - גם אין כל קווים אדומים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה