רוטציה בתלפיות: הגנרל הצרפתי יפנה את מקומו ליקיר ירושלים

$(function(){setImageBanner('44d7d13a-8695-4c86-a18e-7bc64fe4c687','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55193,'Image','');})

מי הם גדליה שרייבר ופייר קניג, שיחלקו מעתה את הרחוב הארוך?

גדליה שרייבר. מתוך ויקיפדיה

עיריית ירושלים מודיעה על כוונתה לעדכן שם מקטע ברחוב גנרל פייר קניג באופן הבא: מקטע רחוב גנרל פייר קניג מצומת אורנים – רחובות; עמק רפאים, רבן יוחנן בן זכאי ואלעזר המודעי ועד לצומת הרחובות יהודה ומקור חיים, ישתנה לרחוב גדליה שרייבר במקום רחוב פייר קניג. שמו של המשך רחוב גנרל פייר קניג לכיוון דרום לא ישתנה.

גדליה שרייבר, שנפטר בשנת תשפ"א בגיל 93, היה איש ציבור ומנהיג חינוכי אשר עסק במגוון תפקידים בתחומי הביטחון, החינוך, החברה ושירותי הדת. ניהל משרדים ממשלתיים ומוניצפליים, עמותות חברתיות ומוסדות דת. הוא לחם במסגרת 'ההגנה' ולאחר מכן שירת בצה"ל במלחמת העצמאות, והיה הראשון אשר הדליק את הנר על ציונו של רשב"י בהר מירון לאחר שחרור הגליל. בשכונת בקעה הוא הקים את המתנ"ס הראשון בישראל, אותו ניהל במשך למעלה מ-21 שנים.

שרייבר כיהן כמנכ"ל משרד הדתות ומנכ"ל הרבנות הראשית לישראל. הוא ניהל את המועצה הדתית בירושלים, ובמסגרת תפקידו פעל להקמת עשרות בתי כנסת ומקוואות טהרה. בנוסף, הוא היה מנהל כללי של רשת המתנ"סים הדתיים "קרן ילדנו - מרכזי תקוותנו".

פעילותו הציבורית חרגה מגבולות ישראל. הוא פעל לחיזוק הקהילות היהודיות בברלין ובמוסקבה, ועודד עלייה לישראל. שרייבר ייסד את מקהלת החזנים הירושלמית וליווה אותה בהופעות ברחבי הארץ ובקהילות יהודיות בחו"ל.

לאחר פרישתו, המשיך בפעילות ציבורית וניהל כולל גמלאים בבית הכנסת ישורון בירושלים. על פועלו הרב, זכה שרייבר למספר אותות הוקרה, ביניהם יקיר ירושלים ויקיר קריית שמונה.

פייר קניג היה גנרל צרפתי ומדינאי בולט שהטביע את חותמו על ההיסטוריה הצרפתית במאה ה-20. נולד ב-1898, הוא התבלט במיוחד במהלך מלחמת העולם השנייה כאחד ממנהיגי כוחות צרפת החופשית. קניג זכה לתהילה בזכות מנהיגותו האמיצה בקרב ביר חכים ב-1942, שם הצליח לעצור את התקדמות כוחות הציר במדבר המערבי.

הגנרל פייר קניג

לאחר מכן, הוא מילא תפקיד מרכזי בשחרור צרפת מהכיבוש הנאצי ב-1944. עם תום המלחמה, קניג המשיך לשרת את מולדתו בזירה הפוליטית, וכיהן בתפקידים בכירים בממשלה, כולל שר ההגנה ושר הפנים. הוא גם ייצג את צרפת באו"ם, ממשיך להשפיע על מדיניות החוץ של ארצו.

קניג פיתח קשרים הדוקים עם ישראל. הוא תמך בהקמת המדינה היהודית ופעל לחיזוק היחסים בין צרפת לישראל. בתקופת כהונתו כשר ההגנה, הוא היה מעורב בהחלטות לספק נשק לישראל, מה שתרם משמעותית לביטחונה של המדינה הצעירה. קניג ביקר בישראל מספר פעמים וטיפח יחסים קרובים עם מנהיגיה, מה שסייע לחזק את הברית האסטרטגית בין שתי המדינות בשנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה