גל של גניבות אופניים ברמות: "התעוזה של הגנבים בלתי נתפסת"

$(function(){setImageBanner('3cb486aa-3ef3-4fc5-abc0-97c32b6aad67','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55193,'Image','');})

הגניבות אינן מוגבלות לאופניים בלבד. תושבי השכונה מדווחים על גניבת פריטים נוספים, כגון טיולונים ואפילו צעצועים יקרים מהמרפסות. "יש משפחה שגנבו לה שלושה זוגות אופניים רק בשנה האחרונה," סיפרה אחת התושבות, והוסיפה בצער כי "בהרבה מקרים הגניבות לא נפתרות למרבה הצער."

שכונת רמות. צילום: Hagai Agmon-Snir via Wikipedia

בשבועות האחרונים, תושבי שכונת רמות בירושלים מדווחים על גל מטריד של גניבות. התופעה, שמתמקדת בעיקר באופניים, מעוררת דאגה רבה בקרב התושבים - כך מדווחת אבישג זוהר ב'מיינט ירושלים'.

במקרה אחד שתועד במצלמות אבטחה, נצפה נהג הסעות גונב אופניים שהיו נעולים מתחת לאחד הבניינים בשכונה, מיד לאחר שהוריד את הנוסע האחרון. במקרה אחר, תושב הבחין באדם שניקה את הרחוב לוקח אופניים ומחביא אותם ליד תחנת דלק סמוכה. אירועים אלה מדגימים את התעוזה והתחכום של הגנבים, המנצלים הזדמנויות שונות לביצוע זממם.

הגניבות אינן מוגבלות לאופניים בלבד. תושבי השכונה מדווחים על גניבת פריטים נוספים, כגון טיולונים ואפילו צעצועים יקרים מהמרפסות. "יש משפחה שגנבו לה שלושה זוגות אופניים רק בשנה האחרונה," סיפרה אחת התושבות, והוסיפה בצער כי "בהרבה מקרים הגניבות לא נפתרות למרבה הצער."

משטרת ירושלים מודעת לבעיה ונוקטת בצעדים למיגורה. בחודש שעבר הוכרזה "מלחמה" נגד גנבי אופניים, ובמספר מקרים הצליחו השוטרים להחזיר את הרכוש הגנוב לבעליו. באחד המקרים, לאחר דיווח על גניבת אופניים ברוממה, הצליחו שוטרי סיור לאתר חשוד בן 45 ממבשרת ציון שרכב על האופניים הגנובים. החשוד נעצר לחקירה והאופניים הוחזרו לבעליהם.

לצד גניבות הרכוש הקל, מדווחים התושבים גם על מקרים חמורים יותר של פריצות לבתים. במקרה אחד, תושבת רמות התלוננה על פריצה לביתה בשבת, במהלכה נגנבו תכשיטים יקרים בשווי אלפי שקלים. החשוד אף העז לשוב לזירת הפשע כעבור זמן קצר, אך נמלט כשזוהה על ידי בת המשפחה. בעקבות החקירה, איתרו השוטרים גבר בן 59 המתגורר באזור, ובחיפוש בביתו נמצאו תכשיטים רבים החשודים כגנובים.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל פועלת באופן גלוי וסמוי לילות כימים כדי למגר עבירות פליליות ועבירות רכוש בפרט, גם בשכונת רמות. פעילות מבצעית ומודיעינית רבה זו, מניבה לא אחת למעצרם של עברייני רכוש, כיחידים וככנופיה. רק לפני כשבועיים במהלך פעילות סמויה של בלשי המשטרה בשכונה סוכלה גניבת קרוואן השייך לתושב ונעצר חשוד במעשה. מקרה זה מצטרף לסיכולים ומעצרם של חשודים נוספים שהועברו לחקירה והליכי מיצוי הדין. נמשיך את הפעילות באזור, באופן גלוי וסמוי, ותוך מיצוי כלל היכולות הקיימות על ידי השוטרים ולוחמי מג"ב, במטרה לשמור על שלום הציבור ובטחונו, זאת לצד חקירת אירועים פליליים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה